sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościMuzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej przeszło rebranding

Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej przeszło rebranding

Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej poinformowało o nowej identyfikacji wizualnej. Zmiany te były związane ze 110-leciem działalności instytucji.

Czytamy, że decyzja ta „wiązała się z połączeniem wielu kontrastów” (m.in. konieczność uszanowania historii muzeum i nowoczesna bryłą budynku) oraz „niespójność zbiorów i tematyk muzealnych”.

Instytucja przekazuje, że powstały sygnet jest „efektem połączenia motywów zaczerpniętych z dwóch źródeł” – jednym z nich są trzy tarcze herbowe. To nawiązanie do publikacji Towarzystwa Przyjaciół Nauki w Przemyślu, gdzie na okładce z 1910 roku znajdował się rysunek przedstawiający postać husarza oraz trzy herby: Państwa Polskiego, Ziemi Przemyskiej oraz Miasta Przemyśla. Czytamy, że wspólnym elementem każdego z nich jest korona.

Drugi motyw odnosi się z kolei bezpośrednio do symboliki Ziemi Przemyskiej, której nazwa stanowi część nazwy muzeum. W jej herbie znajduje się dwugłowy orzeł, „którego rysunek jest efektem połączenia konturów tarcz herbowych i dodania elementu tzw. uzbrojenia – dzioba – oraz atrybutu – korony”.

Wybrana kolorystyka wynika natomiast ze spójnych elementów – barw herbu Ziemi Przemyskiej oraz Miasta Przemyśla. Czytamy, że „połączenie granatu oraz złotych detali umiejętnie współgra z historyczną, jak i współczesną działalnością muzeum”.

Rebranding objął też poszczególne oddziały muzeum, których dotychczasowy wizerunek nie był spójny. Mimo tych zmian, każdy z oddziałów zachowuje swoją indywidualność przez dobranie kolorów nawiązujących do elewacji konkretnych budynków. Czytamy, że takie rozwiązanie pozwoli turystom na łatwiejsze zwiedzanie obiektów. W ramach rebrandingu powstał dodatkowo podręcznik identyfikacji wizualnej, który wyjaśnia konstrukcję logo oraz innych elementów tożsamości wizualnej.

Oprócz tego opracowano też „nową architekturę informacji i nawigacji oraz sposób prezentacji różnego rodzaju publikacji” na stronie internetowej muzeum. Projekt zawiera także nowe możliwości w funkcjonowaniu instytucji, m.in. umożliwia rezerwację online biletów oraz przewodników.

Poprzednie logo

(kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj