Grupa Śnieżka, producent farb dekoracyjnych, wprowadza korporacyjną identyfikację wizualną. Wszystkie marki korporacyjne należące do grupy mają od teraz własne logotypy, spójne ze znakiem marki głównej, Śnieżka Group.
Wprowadzenie korporacyjnej identyfikacji ma związek z rozwojem Grupy Śnieżka i ma na celu ujednolicenie komunikacji brandingowej, zwiększenie rozpoznawalności firmy na rynku i pokazanie międzynarodowej skali działalności.
Jak wyjaśnia marka, nowy znak Śnieżka Group „odchodzi od bezpośrednich nawiązań do logo produktowego, które dotychczas spełniało również funkcję korporacyjną”. W typografii zachowane zostały elementy kojarzące się z obecną na rynku marką produktową Śnieżka, takie jak bazowy kolor granatowy. Logotyp został „wzmocniony poprzez zapisanie wszystkich nazw kapitalikami – dla oddania rangi brandu korporacyjnego” – komunikuje Śnieżka.
Jednokolorowe logo korporacyjne Grupy Śnieżka jest podstawą znaków poszczególnych spółek – znak każdej z nich powstał przez nałożenie kwadratu w charakterystycznym dla każdego podmiotu kolorze na granatowy prostokąt Grupy. „Takie rozwiązanie wizualnie podkreśla przynależność spółek do Grupy, a jednocześnie płynącą z niej wartość: efekt synergii. Kształt kwadratu stał się także fundamentem i osią dla całego systemu identyfikacji i elementem definiującym jej język” – wyjaśnia Grupa Śnieżka.
„Tworząc korporacyjną część naszej identyfikacji wizualnej, szukaliśmy prostego i przejrzystego rozwiązania, które wzmocni wizerunek naszych spółek, składających się na potencjał całej Grupy Śnieżka. To ważny moment również dlatego, że wizualnie nadajemy Grupie rangę marki, która jeszcze wyraźniej staje się intelektualnym centrum biznesowym »świata Śnieżki«” – komentuje Aleksandra Małozięć, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej FFiL Śnieżka SA.
Śnieżka wyjaśnia także znaczenie kolorystyki przyjętej dla poszczególnych spółek. Czytamy, że dominującą barwą korporacyjną jest odcień niebieskiego. Magenta – barwa „najmocniej wyróżniająca się” – została przypisana spółce Śnieżka Trade of Colours, która pełni funkcję centrum kompetencji w zakresie marketingu i sprzedaży i „w której działania najwyraźniej wpisują się odwaga i kreatywność”. Znak węgierskiego Poli-Farbe zyskał biznesową tonację niebieską – jak czytamy, ma to związek z używanym znakiem produktowym. Szarość z kolei została przypisana radomskiej spółce Rafil, również ze względu na nawiązanie do logo produktowego. „Poza spółkami, które wprost mogą opowiedzieć o swojej działalności kolorem, w identyfikacji zakodowano także język wartości Śnieżki, w którym żółty i zielony – przypisane spółkom ukraińskiej i białoruskiej – są nawiązaniem do innowacyjności i strategicznego podejścia do biznesu” – czytamy w komunikacie.
Poza nowymi logotypami w korporacyjnej identyfikacji Śnieżki wprowadzono zmiany w zakresie formatów dokumentów spółek, wizytówek, stopek e-maili oraz innych elementów charakterystycznych dla komunikacji korporacyjnej. Identyfikację przygotowano we współpracy z agencją 4/4 Brand Design. (mb)