Narodowy Instytut Dziedzictwa ogłosił przetarg, w którym wybierze agencję odpowiedzialną za działania PR i obsługę medialną kampanii społecznej „Krajobraz Mojego Miasta”. Budżet to ponad 165 tys. zł.
Wybrana agencja będzie odpowiedzialna za bieżące wsparcie zespołu ds. komunikacji społecznej NID w zakresie działań media relations oraz zapewnienie obsługi medialnej i PR w ramach promocji kampanii społecznej „Krajobraz Mojego Miasta”.
Kampania ta będzie mieć na celu zwrócenie uwagi na problem chaosu reklamowego, braku spójności architektonicznej i niewłaściwego planowania przestrzeni miejskiej. Jak informuje Narodowy Instytut Dziedzictwa, idea projektu powstała z inicjatywy prof. Magdaleny Gawin, wiceminister Kultury, Generalnego Konserwatora Zabytków w 2016 roku.
W ramach kampanii prowadzone mają być działania edukacyjne i promocyjne. Głównymi narzędziami mają być film (w całości i w odcinkach), spot oraz strona internetowa i profil na Facebooku. Działania wspierane będą fachową wiedzą i doświadczeniem ekspertów, którzy opracowują publikacje, które posłużą do edukacji odbiorców. Kampanię wesprą też ambasadorowie – m.in. Robert Gonera, Dorota Chotecka-Pazura czy Sebastian Karpiel-Bułecka.
Działania skierowane będą do kilku grup docelowych: jednostek samorządu terytorialnego mających wpływ na decyzje dotyczące krajobrazu kulturowego w swoich gminach; przedsiębiorców, właścicieli firm, sklepów i lokali usługowych, których świadomość dotycząca estetyki prowadzonej przez siebie działalności i jej wpisania się w okoliczny krajobraz może nie być wystarczająca; deweloperów; architektów i pracowników branży budowlanej; mediów jako środka komunikacyjnego i opiniotwórczego; obywateli w wieku od 17 do 60 lat, dotarcie do których ma spowodować zwiększenie świadomości społecznej istniejącego problemu i wzrost zainteresowania estetyką przestrzenną i krajobrazową miast i wsi.
Sposobem na dotarcie z przekazem kampanii do różnych grup społecznych mają być konferencje prasowe oraz premiera filmu „Krajobraz mojego miasta” on-line. W dotarciu do opinii publicznej mają zostać wykorzystane media tradycyjne, jak telewizja i radio publiczne, czy wybrane tytuły prasowe oraz szeroki wachlarz portali internetowych. Kanałem informacji będą też media społecznościowe jak i osoby, które intensywnie działają w serwisach YouTube, Facebook i Instagram.
Agencja odpowiadać będzie m.in. za przygotowanie listy mediów (regionalnych, ogólnopolskich, lifestylowych i branżowych) koniecznych do realizacji kampanii i jej bieżącą aktualizację, inicjowanie i utrzymywanie stałych, bieżących kontaktów z dziennikarzami, regularne przygotowywanie i rozsyłanie komunikatów prasowych. Zadaniem wybranej firmy będzie też opracowanie projektu logotypu kampanii i przedstawienie nowego projektu graficznego istniejącej już strony głównej kampanii społecznej „Krajobraz Mojego Miasta”. Agencja ma zadbać o udział ekspertów Instytutu w co najmniej dwóch audycjach radiowych w stacjach o zasięgu ogólnopolskim emitowanych w programach o tematyce lifestylowej, a także zagwarantować ekskluzywny wywiad z dyrektorem instytucji w dzienniku ogólnopolskim o nakładzie powyżej 60 tys. egzemplarzy dziennie. Będzie też odpowiadać za materiały merytoryczne: gotowe posty, zawierające treść i infografikę do mediów społecznościowych, będzie prowadzić kampanię promocyjną akcji na YouTubie, zajmie się emisją spotu i filmu promującego kampanię i zorganizuje konferencję prasową, na której pojawi się minimum 20 dziennikarzy.
Wybrana agencja będzie pracować dla NID do 5 grudnia 2021 roku. Kampania społeczna „Krajobraz Mojego Miasta” będzie realizowana od 1 czerwca do 30 listopada 2021 roku.
Budżet przeznaczony na działania to ponad 165 tys. zł.
Oferty można składać do 15 kwietnia 2021 roku do godziny 10:00. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i złożona za pośrednictwem platformy.
Składający oferty są zobowiązani do wniesienia wadium w wysokości 2450 zł przed upływem terminu składania ofert. Więcej informacji można znaleźć na stronie. (mb)