YouTube wprowadza rozwiązania, które mają pomóc użytkownikom w docieraniu do wiarygodnych informacji na tematy związane ze zdrowiem – czytamy na blogu platformy wideo. Serwis doda specjalne oznaczenia przy rzetelnych materiałach. Początkowo rozwiązanie zostanie wprowadzone w Stanach Zjednoczonych.
YouTube wskazuje, ze większość Amerykanów poszukuje informacji na tematy zdrowotne w internecie. Serwis zamierza ułatwić im odnajdywanie sprawdzonych informacji. Chce postawić na materiały od lekarzy.
Jak pisze na blogu serwisu dr Garth Graham, Director and Global Head of Healthcare and Public Health Partnerships w YouTubie, podczas swojej kariery rozwijał on sposoby docierania do ludzi z informacjami o zdrowiu. Jak wskazuje, broszury w gabinetach lekarskich zastąpiły dziś portale internetowe i telemedycyna. W cyfrowym świecie kolejnym etapem komunikacji zdrowotnej jest wideo – twierdzi ekspert.
Jak mówi Graham, YouTube, mając dwa miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie, ma potencjał, by zostać narzędziem transformacji zdrowia publicznego i docierania z przekazem na dużą skalę. Serwis chce budować swoją pozycję jako godnego zaufania i angażującego narzędzia do komunikacji w zakresie zdrowia publicznego. Służyć mają temu zasady platformy, partnerstwa i rozwój produktów – czytamy dalej.
YouTube współpracuje z organizacjami zdrowotnymi takimi jak Mass General Brigham i Amerykańskie Stowarzyszenie Zdrowia Publicznego, a także z lekarzami i twórcami, by ułatwić dostęp do wysokiej jakości materiałów o zdrowiu. W czasie pandemii serwis wprowadził rozwiązania mające na celu rozpowszechnianie najnowszych doniesień i edukowanie na temat COVID-19.
Teraz platforma wideo prezentuje dwa nowe sposoby udostępniania wiarygodnych i istotnych informacji zdrowotnych. Jak czytamy, już od tego tygodnia obok niektórych wyszukiwań i filmów związanych ze zdrowiem pojawią się nowe funkcje – panele informacji o źródle, które pomogą odbiorcom rozpoznać wiarygodne treści, a także wyróżnione rekomendowane materiały, pochodzące z rzetelnych źródeł, wyświetlane podczas wyszukiwania określonych zagadnień zdrowotnych.
Źródło: blog.youtube
Jak wskazuje platforma, te kontekstowe wskazówki mają ułatwić użytkownikom poruszanie się w serwisie i ocenę wiarygodności informacji zdrowotnych. Czytamy, że nadal będzie możliwe znalezienie w wynikach wyszukiwania filmów na dany temat także z innych źródeł.
Serwis wyjaśnia, że by zidentyfikować właściwe źródła, które zostaną uwzględnione w nowych narzędziach, YouTube zastosował zasady opracowane przez panel ekspertów powołany przez Narodową Akademię Medyczną – organizację pozarządową, która zrzesza czołowych ekspertów w dziedzinie zdrowia, medycyny i nauk biomedycznych.
Dalej czytamy, że obecnie tylko akredytowane organizacje zdrowotne i jednostki rządowe są uwzględniane w rozwiązaniach serwisu, platforma sprawdza jednak możliwości rozbudowania oceny i dodania innych wiarygodnych źródeł. YouTube rozważa także rozszerzenie funkcji na cały świat. (mb)