W grudniu 2021 roku InPost poinformował, że wprowadza nową usługę, która umożliwi ponowne wykorzystanie opakowań. Klient po wyjęciu paczki z paczkomatu będzie mógł zwrócić opakowanie do sklepu. Po dezynfekcji trafi do kolejnych kupujących.
„W ubiegłym roku wysłanych zostało w Polsce 640 mln paczek, a w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki, dlatego wymogiem chwili jest, aby wprowadzić ich zamknięty obieg. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden. Logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza” – tłumaczy prezes InPostu Rafał Brzoska.
Źródło: youtube.com/InPost – Paczkomaty, Kurier
Jak przekazuje firma, jest to pierwszy w Polsce system cyrkularny dla branży e-commerce. Testy są prowadzone we współpracy z firmą CCC i marką Modivo. (as)