21 czerwca 2022 roku ruszyła kampania społeczna „Lęki Polaków”, sponsorowana przez TZF Polfa i Teatr 6. piętro. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem zaburzeń lękowych i depresyjnych, spowodowanych przez utrudniony dostęp do służby zdrowia – zarówno publicznej, jak i prywatnej.
Lekkie stany depresyjne i lękowe nie powodują trwałej dezorganizacji życia, zaniedbywania codziennych obowiązków oraz zaburzenia relacji międzyludzkich, jak dzieje się to w przypadku dojrzałej depresji. Są też stosunkowo łatwo odwracalne – zły nastrój znika pod wpływem pozytywnych bodźców, odpowiedniej terapii, leczenia. Kampania stara się odpowiadać na pytania, kiedy problem jest już na tyle duży, że należy szukać pomocy specjalistycznej. Celem jest pokazanie jak można w możliwie najszybszy sposób odnaleźć profesjonalną pomoc – czytamy na oficjalnej stronie kampanii.
W ramach kampanii zaproponowane mają zostać rozwiązania tego problemu. Planowane są również kolejne debaty, a także publikacje w internecie oraz prasie. Akcję zainaugurowała debata, podczas której wypowiadali się eksperci: prof. Marek Krzystanek, dr Mariola Kosowicz i dr. Piotr Wierzbiński. Opowiadali oni o swoim doświadczeniu z pacjentami, o trudnościach związanych z zawodem psychoterapeuty i psychiatry, a także o tym, co jest najważniejsze w rozmowie z pacjentem.
Kampania potrwa do 29 sierpnia 2022 roku. (zd)