niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościSzybkość reakcji, dostępność i uczciwa komunikacja – to dziennikarze finansowi cenią w...

Szybkość reakcji, dostępność i uczciwa komunikacja – to dziennikarze finansowi cenią w kontakcie z bankami

Szybkość reakcji, dostępność i uczciwa komunikacja – to dziennikarze finansowi cenią w kontakcie z bankami

Dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej za najważniejsze cechy dobrego biura prasowego banku uważają szybkość reakcji, dostępność oraz rzetelną i uczciwą komunikację – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinię. Zdaniem przedstawicieli mediów najlepsze biura prasowe mają mBank, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska.

W pozyskiwaniu informacji najważniejsze są dla dziennikarzy rozmowy z przedstawicielami banków, konferencje prasowe oraz informacje przygotowywane i przekazywane przez banki – pokazało badanie.

Jako kluczowe we współpracy z biurami prasowymi banków badani wskazali responsywność i szybkość odpowiedzi. Z badania wynika, że dziennikarze potrzebują informacji, czy w ogóle dostaną odpowiedź oraz kiedy ją otrzymają. Poza czasem uzyskania informacji istotna jest także sprawna współpraca, odpowiadanie w terminie i udzielanie feedbacku, nawet jeśli bank nie może lub nie chce udzielić odpowiedzi.

Dziennikarze doceniają także to, gdy banki same wychodzą z inicjatywą kontaktu i propozycjami tematów dotyczących np. rynku czy sytuacji ekonomicznej.

Jak czytamy, dziennikarze oceniali banki pod kątem 17 różnych kryteriów, z których wyróżnili pięć najważniejszych cech biura prasowego. Wśród nich znalazły się kolejno: szybkość reakcji, dostępność (możliwość kontaktu), rzetelna, uczciwa komunikacja, aktywna komunikacja zwrotna oraz dostęp do ekspertów.

Respondenci ocenili w pierwszej kolejności ważność różnych cech biur prasowych, a następnie ocenili poszczególne komórki PR wedle tych samych cech. Bankami, których biura prasowe zostały najlepiej ocenione przez dziennikarzy są: mBank, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska.

Liderzy pięciu kluczowych kategorii to z kolei:

Szybkość reakcji – mBank

Dostępność (możliwość) kontaktu – Santander Bank Polska

Rzetelna i uczciwa komunikacja – ING Bank Śląski

Aktywna komunikacja zwrotna (odpisywanie, oddzwanianie) – mBank

Dostęp do ekspertów – Crédit Agricole

Informacja o badaniu

Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations jest realizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia od 2000 roku, w cyklu dwuletnim. Każda edycja badania jest realizowana metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2022 roku na próbie N=20 dziennikarzy specjalizujących się w tematyce finansowej, które kontaktują się z bankami w ramach swojej pracy. W badaniu wzięli udział przedstawiciele redakcji: Bankier.pl, Business Insider, Cashless, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, ISBnews, PAP, Parkiet/Rzeczpospolita, PR Katowice, Puls Biznesu, Subiektywnieofinansach.pl, WNP.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj