piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościIMM: RMF FM wraca na szczyt najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

IMM: RMF FM wraca na szczyt najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce powraca RMF FM. Na stację dziennikarze innych mediów powoływali się we wrześniu prawie 2,3 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), który jest autorem badania. Na drugim miejscu w rankingu ogólnym znajduje się Wirtualna Polska z liczbą prawie 1,9 tys. odwołań w innych tytułach, a podium zamyka dziennik „Rzeczpospolita”, który w ubiegłym miesiącu cytowano ponad 1,7 tys. razy.  

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w kraju niezmiennie największy udział ma prasa (33 proc.), reprezentowana przez „Rzeczpospolitą”, „Gazetę Wyborczą”, „Super Express”, „Dziennik Gazetę Prawną” oraz” Fakt”. We wrześniu po 27 proc. udziału w rankingu ogólnym mają telewizja — TVN24, TVN, Polsat News i TVP Info oraz portale internetowe w kolejności Wirtualna Polska, Onet, Interia i branżowy serwis Wirtualnemedia. Najmniejszy udział w podziale na typ mediów, bo zaledwie 13 proc., mają stacje radiowe RMF FM oraz Radio ZET.

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

RMF FM ponownie liderem wśród opiniotwórczych mediów

Pierwsze miejsce w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów zajmuje RMF FM  z wynikiem 2,3 tys. powołań. Inne redakcje w kraju często odnosiły się do rozmowy stacji z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim, który zapowiedział możliwość noszenia maseczek zimą nie z powodu wzrostu zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2, ale z uwagi na zanieczyszczone powietrze. Z awansem o dwa oczka na drugim miejscu znajduje się Wirtualna Polska wzmiankowana w innych tytułach prawie 1,9 tys. razy. We wrześniu dziennikarze portalu m.in. ujawnili próby wyłudzenia odszkodowania przez brata byłego wiceministra rolnictwa Norberta Kaczmarczyka. Podium zamyka „Rzeczpospolita” z liczbą 1,7 tys. powołań. Redakcja dziennika jako pierwsza dotarła do informacji na temat podatku od nadmiarowych zysków (tzw. windfall tax), który miałby objąć nie tylko spółki energetyczne i banki, ale także prywatne firmy zatrudniające powyżej 250 osób.

Największe wzrosty w rankingu, o pięć oczek, odnotowują Radio Zet (1,3 tys. cytowań) oraz TVN (1,2 tys. wzmianek). Stacja radiowa w drugiej połowie miesiąca przeprowadziła rozmowę z Pawłem Kukizem, który ogłosił zakończenie współpracy z koalicją rządzącą podczas głosowań sejmowych. Ponadto do rankingu głównego powraca portal Wirtualnemedia cytowany we wrześniu 696 razy m.in. za sprawą rozmowy z Joanną Kurską na temat jej nowej funkcji producentki programu „Pytanie na śniadanie” w TVP2.

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

„Gazeta Wyborcza” na podium, „Viva” i „Do Rzeczy” w TOP 10 rankingu prasy

Liderem zestawienia opiniotwórczych tytułów prasowych niezmiennie pozostaje „Rzeczpospolita” —tym razem z wynikiem 1,7 tys. cytowań. Na miejscu drugim, z awansem o trzy pozycje, jest „Gazeta Wyborcza” (1,4 tys. wzmianek). Dziennik w połowie września opublikował informację na temat skandalicznego zachowania księdza z parafii w Mirkowie, który w cenzuralny sposób żądał zapłaty za odprawienie mszy żałobnej. Podium zamyka „Super Express”, cytowany w ubiegłym miesiącu ponad 1,2 razy. W rankingu prasy z awansem o trzy pozycje znalazł się dwutygodnik „Viva” z liczbą 252 wzmianek. Magazyn opublikował rozmowę ze znaną polską podróżniczką Martyną Wojciechowską. Zestawienie zamyka tygodnik „Do Rzeczy” wzmiankowany przez innych dziennikarzy 242 razy — skok cytowań gazeta odnotowała po publikacji sondażu pokazującego poparcie dla polskich partii.

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

TVN24 najbardziej opiniotwórczą telewizją w kraju

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych stale utrzymuje TVN24 z wynikiem ponad 1,4 tys. powołań w innych mediach. Na wynik stacji wpłynęła m.in. emisja głośnego reportażu programu „Czarno na białym” na temat ukrywania dowodów przez Antoniego Macierewicza w trakcie śledztwa katastrofy smoleńskiej. Na drugie miejsce awansowała druga stacja z grupy Warner Bros. Discovery – TVN – wzmiankowana ponad 1,2 tys. razy. Na antenie pojawił się m.in. często komentowany w innych mediach reportaż na temat przygotowań polskiej piosenkarki Sary James do amerykańskiego „Mam Talent”. Podium zamyka telewizja Polsat News, na którą inni dziennikarze w kraju powoływali się we wrześniu 967 razy. Awans do zestawienia stacji telewizyjnych zanotował także Polsat Sport (122), który we wrześniu przeprowadził m.in. często cytowany wywiad na temat motywacji zespołu do gry w czasie wojny z Witalijem Szczytkowem – rozgrywającym reprezentacji Ukrainy w siatkówce.

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

Radio Wrocław i Radio dla Ciebie awansują do zestawienia stacji radiowych

RMF FM z wynikiem 2,3 tys. powołań w innych mediach niezmiennie pozostaje na szczycie najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Na drugim miejscu znajduje się Radio Zet wzmiankowany prawie 1,4 tys. razy, a podium ze skokiem o jedno miejsce zajmuje Polskie Radio 24. Awans o pięć pozycji w zestawieniu odnotowało także Radio Plus (363 cytowania), na którego antenie wypowiedział się nowy wiceminister rolnictwa Henryk Kowalczyk na temat otwarcia nowych rynków zbytu dla polskich zbiorów jabłek. Taki sam skok i wejście do rankingu stacji radiowych odnotowało Radio Wrocław (205 wzmianek). W programie „Rozmowy Dnia” prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński zapowiedział, że kluczem do wygrania najbliższych wyborów będzie rozwiązanie problemów z węglem przez Mateusza Morawieckiego. Zestawienie TOP 10 zamyka Radio dla Ciebie (120), które jako pierwsze podało informację o śmierci polskiego aktora Franciszka Pieczki.

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

Wirtualna Polska liderem, awans Plejady

Pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych utrzymuje Wirtualna Polska, na której informacje dziennikarze innych tytułów mediowych w kraju powoływali się we wrześniu prawie 1,9 tys. razy. Dalej na podium znajduje się Onet z liczbą ponad 1,5 tys. cytowań. Na portal często powoływano się w związku z odcinkiem podcastu „Wojewódzki&Kędzierski”, w którym prowadzący gościli Antoniego Królikowskiego. Aktor w rozmowie opowiedział o swoim zakończonym małżeństwie oraz walce z chorobą. Podium zestawienia zamyka Interia wzmiankowana we wrześniu 721 razy. Największy skok cytowalności redakcja odnotowała już na początku miesiąca po publikacji wiadomości o rezygnacji posła Bogusława Sonika ze startu w najbliższych wyborach. Awans w najnowszym rankingu notuje portal Plejada (483).

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

„Wprost” na szczycie rankingu tygodników i dwutygodników

W najnowszym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajmuje „Wprost” (462 wzmianki), którego liczba powołań wzrosła we wrześniu aż o 60 proc. Redakcja przeprowadziła m.in. wywiad z Prezydentem Andrzejem Dudą, który wypowiedział się m.in. na temat konieczności domagania się reparacji wojennych dla Polski nie tylko od Niemiec, ale także od Rosji. Kolejne miejsce na podium zajmuje dwutygodnik „Sieci”, tym razem wzmiankowany 288 razy. Na trzecim miejscu jest „Viva” z liczbą 252 powołań w mediach, a następnie „Do Rzeczy”, które uzyskało zaledwie dziesięć wzmianek mniej. TOP 5 zamyka „Tygodnik Solidarność” (205).

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

Ranking miesięczników otwiera „Forbes”, do zestawienia powracają „Perspektywy”

„Forbes” z liczbą 168 cytowań pozostaje na pierwszym miejscu rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Dużą popularnością wśród innych redakcji cieszył się wywiad z Małgorzatą Rozenek-Majdan na temat skutecznego budowania swojej marki. Na miejscu drugim, z awansem o jedną pozycję, jest „Press” cytowany we wrześniu 157 razy. Redakcja jako pierwsza podała informację, że nowym producentem programu „Pytanie na śniadanie” TVP2 została żona byłego prezesa TVP, Joanna Kurska. W zestawieniu znalazł się także miesięcznik „Twój Styl” (85) oraz „Zwierciadło” (36). TOP 5 zamykają „Perspektywy” z liczbą 28 wzmianek w innych mediach.

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

Money numerem jeden w rankingu portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

Na pierwsze miejsce zestawienia portali biznesowych awansuje Money (378 cytowań). Portal we wrześniu przeprowadził między innymi wywiad z prof. Julianem Auleytnerem (pomysłodawcą „500+ na dziecko”), który ocenił program „500+ dla małżeństw” jako zagranie polityczne. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się kolejno Business Insider (336) i Bankier (185). Awans o jedno miejsce odnotowuje portal Wnp (42), dla którego wypowiedzieli się przedstawiciele samorządów lokalnych o pomysłach zaoszczędzenia energii w dobie kryzysu i rosnących cen prądu. Zestawienie zamyka 300gospodarka (30).

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się „Rzeczpospolita”. Kolejne miejsca stale zajmują „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu”, „Forbes” i „Parkiet”.

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

Duże zmiany w TOP 5 mediów regionalnych. Radio Wrocław powraca na szczyt zestawienia

Na pozycję lidera opiniotwórczych mediów regionalnych za sprawą awansu o siedem miejsc wysuwa się Radio Wrocław z liczbą 205 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce ze wzrostem o osiem pozycji zajmuje Radio dla Ciebie (120). Podium zamyka „Dziennik Wschodni” z liczbą 106 wzmianek w innych mediach. Dziennik jako pierwszych opublikował informację na temat toczących się postępowań wobec księdza z Międzyrzecza Podlaskiego, który w lipcu pod wpływem alkoholu spowodował wypadek drogowy. Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują Radio Poznań (84) i „Gazeta Krakowska” (77).

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

W TOP 10 wydawnictw duży awans Bauer Media Group

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje „Business Insider”, „Fakt”, „Forbes”, „Newsweek”, „Noizz”, „Onet”, „Plejada” i „Przegląd Sportowy”, były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 4 tys. razy. Drugie miejsce utrzymuje grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem prawie 3 tys. wzmianek badanych tytułów Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, O2, Pudelek i WP. Z awansem o jedno miejsce podium zamyka TVN Warner Bros. Discovery (TVN, TVN Turbo, TVN24, TVN24 Biznes i Świat), którego materiały redakcyjne łącznie pojawiły się 2,6 tys. razy w innych mediach. Największy skok w zestawieniu aż o osiem miejsc zanotowało wydawnictwo Bauer Media Group (2,4 tys.), do którego należą tytuły RMF FM, „Twój Styl”, „Pani” oraz „Świat Seriali”. Cztery miejsca do góry względem poprzedniego miesiąca wzrosła pozycja grupy Eurozet (1,7 tys.) reprezentowanej przez Radio Zet oraz Radio Plus.

Raport IMM cytaty wrzesień 2022

PEŁNY RAPORT NA STRONIE

O badaniu:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 31 947 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2022 roku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj