Firmy nadal nie doceniają oczekiwań związanych z angażowaniem się w sprawy społeczne – wynika z badania Edelman Connected Crisis. Rosnące oczekiwania konsumentów sprawiają, że firmy muszą zmierzyć się z tym, jak poruszać dane kwestie.
Z raportu wynika, że ponad połowa badanych oczekuje, że marki, od których kupują, będą informować o bieżących kwestiach społecznych.
72 proc. respontentów twierdzi, że interesariusze coraz częściej oczekują natychmiastowego działania w przypadku problemów i kryzysów, a 60 proc. twierdzi, że ich pracownicy nie posiadają odpowiednich umiejętności do zarządzania szerokim zakresem problemów i kryzysów, z którymi dziś się mierzą firmy.
Problemy, z którymi, zdaniem badanych, w ciągu ostatnich trzech lat musiały zmierzyć się ich firmy najczęściej, to ataki w mediach społecznościowych oraz dezinformacja, a także niedobór pracowników.
Z raportu wynika, że do największych wyzwań dla firm stanowią według respondentów: utrata miejsc pracy, restrukturyzacja, strajki pracowników oraz aktywizm związków zawodowych.
54 proc. badanych oczekuje, że marki, u których kupują, będą informowały o aktualnych kwestiach społecznych. Jako najważniejsze problemy wskazano rosnące koszty utrzymania, stopy inflacji oraz niedobory żywności i towarów.
Źródło: edelman.my
66 proc. badanych zgadza się ze stwierdzeniem „Gen Z ma podwyższone oczekiwania wobec marek i korporacji, co sprawiło, że trudno mojej firmie wiedzieć, kiedy i jak zająć odpowiednie stanowisko”. Z kolei 71 proc. zgadza się ze stwierdzeniem, że nad pokoleniem Z jest trudno nadążyć oraz do niego dotrzeć.
Źródło: edelman.my
Cały raport można przeczytać tutaj. (zd)
O badaniu: Od 15 sierpnia 2022 roku do 2 września 2022 roku Edelman Connected Crisis przeprowadził badanie wśród Chief Marketing Officerów, Chief Change Officerów oraz specjalistów ds. kryzysów w celu zrozumienia ich oczekiwań wobec firm w czasie kryzysu oraz ich poglądów na temat na temat zmieniającego się krajobrazu, jeśli chodzi o zarządzanie kryzysowe. Grupą kontrolną były trzy grupy wiekowe. Generacja Z, zdefiniowana jako osoby w wieku 18-26 lat, Millenialsi, w wieku 27-41 lat oraz Gen X, czyli osoby, które w momencie przeprowadzania badania miały 42-45 lat.