71 proc. kobiet uważa, że marki tworzące damskie produkty powinny promować żeńskie formy gramatyczne – wynika z raportu „Marka jest kobietą” agencji Streetcom. Ponadto, 61 proc. badanych popiera używanie feminatywów w praktyce, w nazwach zawodów i funkcji. Przeciw jest 16 proc.
Jak komunikują twórcy raportu, marki coraz częściej chcą pokazywać kobietom, że rozumieją ich problemy. W tym celu coraz częściej angażują się w komunikację wyzwań, z jakimi mierzą się współczesne kobiety.
Najczęściej kobiety oczekują włączenia się marek w rozwiązywanie czy nagłaśnianie takich problemów jak: przedmiotowe traktowanie kobiet (62 proc.), nierówność płac (59 proc.), presja społeczna bycia matką (57 proc.) i nierówny dostęp do wyższych stanowisk w pracy (56 proc.).
Respondentki pytane o to, w co już teraz angażują się marki, najczęściej podawały: wymogi związane z kanonem piękna, schorzenia i choroby kobiece oraz macierzyństwo.
Jak się dowiadujemy dalej, kluczowe są różnice pomiędzy tym w co, według kobiet, powinny angażować się marki, a tym, w co się już angażują. Istnieje luka w tematach nierównego dostępu do wyższych stanowisk w pracy, nierówności płac, przedmiotowego traktowania kobiet, a także presji społecznej bycia matką.
Źródło: Raport „Marka jest kobietą”
Jak czytamy, ponad 7 na 10 badanych przyczynia się też do wyboru produktów wyłącznie dla mężczyzn: odzieży, obuwia, dodatków, kosmetyków i perfum (dotyczy to kobiet prowadzących wspólne gospodarstwo domowe z mężem/partnerem).
Twórcy raportu poprosili również respondentki o wskazanie gwiazd, które ich zdaniem angażują się w działania na rzecz kobiet. Do najczęściej wymienianych należały: Anja Rubik, Anna Lewandowska, Ewa Chodakowska, Maja Bohosiewicz, Maja Staśko, Maffashion, Mama Ginekolog, Małgorzata Rozenek, Martyna Wojciechowska i Wersow. (bs)
O badaniu:
Badanie zrealizowane było przez agencję Streetcom Poland w dniach 21-24.02.2023 roku techniką CAWI na ogólnopolskiej próbie Polek w wieku 18-70, N=4477.