sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRusza badanie różnorodności pracowników branży marketingowej. Polska po raz pierwszy uczestnikiem

Rusza badanie różnorodności pracowników branży marketingowej. Polska po raz pierwszy uczestnikiem

15 marca 2023 roku rozpoczęła się druga fala Global Census DEI (Diversity, Equality & Inclusion) – badania pracowników reklamy, marketingu i PR, którego wyniki mają sprawdzić postęp w zakresie różnorodności, równości i integracji w branży, a także pokazać skalę dyskryminacji.

W tym roku po raz pierwszy w badaniu uczestniczy Polska jako jeden z 34 rynków.

Jak zapowiada dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR Paweł Tyszkiewicz, wyniki badania pozwolą zrozumieć, gdzie w zakresie różnorodności i równości znajduje się Polska. „Chodzi o pracę na rzecz spójnej strategii, poprawiającej kreatywność i innowacyjność. O lepszą realizację kulturotwórczej i społecznej roli reklamy” – mówi Tyszkiewicz.

Badanie potrwa do 15 kwietnia 2023 roku i polega na anonimowym wypełnieniu kwestionariusza. Uzupełnienie go zajmuje około 15 minut. Udział w badaniu mogą wziąć wszyscy pracownicy branży: pracujący w działach marketingu i PR, jak i w agencjach kreatywnych, PR, mediowych, socialmediowych, influencermarketingowych, eventowych czy w domach produkcyjnych, a także freelancerzy.

Wyniki ogłoszone zostaną w czerwcu 2023 roku. Autorzy badania pokażą m.in., jakie zmiany nastąpiły w porównaniu z pierwszą falą badania, która odbyła się w 2021 roku.

„Druga fala Global Census DEI ma kluczowe znaczenie także dlatego, że dostarczy nam danych na temat postępów, które, mamy nadzieję, jako branża poczyniliśmy pomimo wyzwań związanych z covidem i kryzysem gospodarczym. Im więcej odpowiedzi uzyskamy, tym lepiej będziemy mogli zrozumieć, gdzie musimy się poprawić, by stać się bardziej przyjaznym miejscem dla różnorodnej grupy talentów, których potrzebujemy” – mówi Stephan Loerke, dyrektor generalny Światowej Federacji Reklamodawców (WFA), pod której egidą realizowane jest badanie. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj