poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRusza kampania edukacyjna o weryfikacji dwuetapowej

Rusza kampania edukacyjna o weryfikacji dwuetapowej

Google, Ministerstwo Cyfryzacji, NASK i CERT Polska w maju 2023 roku połączyły siły i rozpoczęła kampanię edukacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości zagrożeń związanych z przejmowaniem kont online. Kampania ma zachęcić użytkowników do stosowania zabezpieczeń, np. w postaci uwierzytelniania dwuskładnikowego, zwanego też weryfikacją dwuetapową. 

Jak podają organizatorzy akcji, w zeszłorocznym badaniu świadomości Polek i Polaków z zakresu cyberbezpieczeństwa przeprowadzonym dla Google 47 proc. badanych odpowiedziało, że słyszało o phishingu. O ataku DDoS słyszało 21 proc., a o ataku ransomware – 16 proc. Co więcej, według badania o dwuskładnikowym uwierzytelnianiu słyszało 66 proc. badanych, a korzysta z niego 50 proc. użytkowników.

Autorzy akcji zwracają też uwagę na rosnące niebezpieczeństwo w sieci. W 2022 roku zespół CERT Polska odnotował ponad 322 tys. zgłoszeń zagrożeń cyberbezpieczeństwa. Jak czytamy, to wzrost o blisko 178 proc. w porównaniu z wcześniejszym rokiem.

Kampania realizowana będzie w internecie, telewizji, radiu i prasie.

W ramach akcji stworzona została również specjalna strona internetowa, na której umieszczono dodatkowe materiały na temat weryfikacji dwuetapowej: opisano, na czym polega to rozwiązanie i jak je uruchomić na popularnych kontach w sieci, takich jak e-mail czy media społecznościowe.

Organizatorzy przypominają także, że zespół CERT Polska poza działaniami edukacyjnymi i prewencyjnymi zajmuje się również obsługą incydentów bezpieczeństwa, które można zgłaszać na stronie.

Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj