Od 30 sierpnia agencja Edelman nie odpowiada za obsługę biura prasowego konkursu Miss World. W wyniku uzgodnień dokonanych pomiędzy organizatorami Konkursu Miss Świata 2006: Biurem Miss Polonia, Miastem Stołecznym Warszawa, Polską Organizacją Turystyczną oraz Krajową Izbą Gospodarczą całość obsługi medialnej związanej z Wyborami Miss Świata przejęła Polska Organizacja Turystyczna. Jednocześnie rzecznikiem prasowym konkursu przestała być Ewa Wachowicz.
Zastąpiła ją Lidia Marcinkowska, współwłaścicielka agencji Neuron PR, która została „wypożyczona” POT-owi na czas trwania konkursu. Marcinkowska tłumaczy, że współpracę z Edelmanem zakończono w związku z koniecznością lepszej koordynacji procesów komunikacji konkursu. Potwierdza to również Katarzyna Skowrońska z agencji Edelman. Wszystkie informacje o konkursie będę dostępne na stronie www.mw2006.pl.
Komentarz agencji Edelman Polska
Edelman Polska rozpoczął pracę nad projektem Miss World 2006 w oparciu o umowę z Biurem Miss Polonia (BMP). BMP było organizatorem Konkursu Miss World w Polsce na podstawie umowy, którą zawarło z właścicielem licencji, czyli firmą Miss World Limited. Zakres prac Edelmana obejmował prowadzenie działań medialnych związanych z Konkursem i bieżące doradztwo dla BMP. Do naszych obowiązków nie należało poszukiwanie sponsorów dla Konkursu, ani organizacja Centrum Prasowego, obsługującego media podczas całego wydarzenia. Nie zajmowaliśmy się również prowadzeniem akredytacji dziennikarzy na to wydarzenie, ponieważ tą sprawą zajmowało się bezpośrednio Miss World Limited. Po podpisaniu umowy przez BMP z Warszawą na organizację Finału Miss World, do grona organizatorów dołączyła Warszawa. Właściwie od samego początku (styczeń 2006) przy projekcie obecny był również POT, jako agenda rządowa odpowiedzialna za promocję Polski, jednak nie miał podpisanej umowy z BMP.
W ostatnim czasie, w związku z problemami pozyskania przez BMP pieniędzy na finansowanie kosztów licencji, w projekt mocniej zaangażował się POT oraz KIG. Odbyło się wiele spotkań, które miały określić zakres udziału poszczególnych podmiotów w projekcie Miss World, w których to spotkaniach Edelman nigdy nie uczestniczył.
Jednym z efektów wewnętrznych uzgodnień między w.w. podmiotami była decyzja o przejęciu przez POT odpowiedzialności za obsługę medialną projektu. Biorąc pod uwagę czas, jaki pozostał do organizacji wyborów, chodziło właściwie o techniczną organizację obsługi dziennikarzy oraz kwestie akredytacji.
30 sierpnia zostaliśmy poinformowani przez naszego Klienta, czyli BMP, że w wyniku wspomnianych powyżej ustaleń pomiędzy organizatorami, POT przejmuje obsługę medialną projektu, którą będzie realizował za pośrednictwem współpracującej z nim agencji Neuron oraz, że nasza rola w tym projekcie jest zakończona. Przyjęliśmy ten fakt ze zrozumieniem i niezwłocznie poinformowaliśmy dziennikarzy o tym fakcie, wskazując im osoby kontaktowe po stronie POT.
Nie wiemy, jakie były powody takich, a nie innych ustaleń pomiędzy organizatorami Miss World. Możemy w tym momencie stwierdzić, że do jakości usług świadczonych przez Edelman Polska na rzecz BMP w związku z Konkursem Miss World, nigdy nie miał zastrzeżeń, ani sam Klient, ani podmioty współpracujące z Miss World Limited (chociażby Polska Agencja Prasowa). Zaprzestanie przez nas pracy nad tym projektem, to efekt tylko i wyłącznie tego, że nasz Klient przekazał działania media relations innemu podmiotowi (POT), który ma swoich dostawców tego typu usług.