piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMniej niż połowa Polaków pozytywnie ocenia zaangażowanie marek we wsparcie społeczności LGBT+

Mniej niż połowa Polaków pozytywnie ocenia zaangażowanie marek we wsparcie społeczności LGBT+

Zaledwie 46 proc. badanych jest za wspieraniem praw mniejszości seksualnych przez marki, a 18 proc. ocenia te działania negatywnie – wynika z badania przeprowadzonego przez Wavemaker w czerwcu i lipcu 2023 roku.

Respondenci oceniają pozytywnie zaangażowanie marek przede wszystkim w ochronę praw dziecka (75 proc.), wspieranie osób starszych (72 proc.) oraz wolność słowa (71 proc.). Pomimo widocznej przewagi zwolenników, największy rozdźwięk wśród badanych obserwuje się w przypadku wspierania przez marki praw społeczności LGBT+ – czytamy.

Jak pokazuje badanie, to kobiety są znacznie bardziej otwarte na aktywizm marek. Niemal wszystkie analizowane obszary pokazują niewielką lub wyraźną przewagę konsumentek. Najbardziej pozytywne podejście do zaangażowania marek we wsparcie społeczności LGBT+ widoczne jest wśród młodych osób (18-24 lata). Najstarsi badani są zainteresowani przede wszystkim proekologiczną postawą marek, a respondenci po 45 roku życia – zaangażowaniem firm w obronę praw kobiet oraz wolności słowa.

44,4 proc. badanych ma negatywny stosunek do zmiany logotypów firm na tęczowe. Odsetek osób, które oceniają to działanie pozytywnie, wynosi 36,2 proc., a 19,5 proc. jest to obojętne. Po zapytaniu respondentów z negatywnym nastawieniem o powody, 53 proc. z nich zadeklarowało sprzeciw wobec wspierania społeczności LGBT+. 46 proc. uważa natomiast, że pracodawca nie powinien zajmować stanowiska w kwestii orientacji seksualnej – czytamy.

Badanie pokazuje, że markami najbardziej kojarzonymi ze wsparciem mniejszości seksualnych są: Netflix (23 proc.), Google (19 proc.) oraz TVN (18 proc.). Typy badanych były wskazywane na podstawie listy firm lub marek, które w ostatnich latach komunikowały zaangażowanie w działania na rzecz LGBT+. (ao)

O badaniu:

Wavemaker realizował badanie w czerwcu i lipcu 2023 roku metodą CAWI na grupie 1500 osób.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj