We wrześniu 2023 roku posiedzenie zgromadzenia założycielskiego zakończyła Polska Organizacja Reklamodawców, stworzona w odpowiedzi na potrzeby marketerów. Na spotkaniu wybrano zarówno radę nadzorczą i dyrektor zarządzającą, jak i prezesa organizacji, a także przyjęto kluczowe uchwały.
Celem POR-u jest m.in. zwiększenie efektywności komunikacji marketingowej oraz wzmocnienie głosu branży w istotnych kwestiach legislacyjnych. Organizacja będzie wspierać rozwój etycznego i odpowiedzialnego marketingu przez przewodzenie kluczowym inicjatywom branżowym. Jej członkowie skoncentrują się na współdziałaniu, pomiarach efektywności oraz na wypracowaniu transparentnych relacji z mediami, agencjami, a także innymi graczami na rynku komunikacji marketingowej.
POR powstał z inicjatywy polskich marketerów ze względu na bieżące potrzeby branży, w której brakowało jednorodnej organizacji reprezentującej jej interesy. W skład komitetu weszli przedstawiciele marek takich jak Henkel, BNP Paribas, Dr. Oetker czy E. Wedel.
W radzie nadzorczej znajdą się Małgorzata Lubelska (przewodnicząca Rady, Kompania Piwowarska), Marta Życińska (wiceprzewodnicząca, Mastercard), Donata Wolińska (LOreal), Magda Kosińska (Versuni) oraz Piotr Bobrycki (Dr Oetker). Prezesem organizacji została Anna Dzięrzedzka (PepsiCo), a w zarządzie zasiądą Aleksandra Gawlas (Henkel), Barbara Pijanowska (Credit Agricole), Katarzyna Skrzeczyńska (H&M) oraz Dariusz Maciołek (BNP Paribas). Dyrektor zarządzającą wybrano natomiast Elżbietę Gorajewską. (ao)