niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Zmierz się z ciśnieniem” – Muniek Staszczyk w kampanii Fundacji Udaru Mózgu

„Zmierz się z ciśnieniem” – Muniek Staszczyk w kampanii Fundacji Udaru Mózgu

Fundacja Udaru Mózgu, działająca na rzecz chorych cierpiących z powodu udaru mózgu oraz innych chorób neurologicznych, wraz z Muńkiem Staszczykiem w ramach kampanii Zapobiegam.pl w październiku 2023 roku ruszają z akcją „Zmierz się z ciśnieniem”. Organizatorzy z okazji Światowego Dnia Udaru Mózgu postanowili zwrócić uwagę na znaczenie regularnej kontroli ciśnienia tętniczego. 

Udar mózgu jest trzecią, po chorobach serca i nowotworach, najczęstszą przyczyną śmierci i głównym powodem niesprawności u osób powyżej 40. roku życia. Ok. 80-90 tys. osób rocznie w Polsce doznaje udaru mózgu, a 20 proc. pacjentów, którzy przetrwają ostrą fazę, potrzebuje stałej opieki. Aż 30 proc. z nich musi korzystać z pomocy w codziennym funkcjonowaniu. 

Nadciśnienie tętnicze jest natomiast jednym z najczęstszych i najgroźniejszych czynników ryzyka chorób naczyniowych i dotyczy już aż 12 mln Polaków. Lekarze apelują o czujność, bowiem im wyższe ciśnienie krwi, tym większe ryzyko udaru. Do czynników zwiększających zagrożenie należą także m.in. cukrzyca, podwyższony poziom cholesterolu we krwi, zaburzenia rytmu serca, zwężenie tętnicy szyjnej, przebyty przemijający atak niedokrwienny, niedoczynność tarczycy, nadużywanie alkoholu, palenie tytoniu lub niezdrowy sposób odżywiania się. Wiele z nich można jednak kontrolować, tak jak ciśnienie tętnicze, które powinno być utrzymywane poniżej 140/90 mm Hg. W przypadku podwyższonych wartości konieczne jest rozpoczęcie leczenia. 

Ideę akcji „Zmierz się z ciśnieniem” wspiera lider zespołu T.Love Muniek Staszczyk, który osobiście angażuje się w projekt. Kampania promocyjna z wizerunkiem muzyka będzie obecna w mediach zarówno tradycyjnych, jak i elektronicznych.

Do promocji akcji organizatorzy wykorzystali także wielkoformatowe nośniki w przestrzeni miejskiej, na których przez najbliższy miesiąc w sześciu polskich miastach będą widoczne billboardy i citylighty. Na potrzeby akcji został stworzony także hashtag #zmierzsięzciśnieniem, który zachęca do publikowania aktualnych wyników pomiaru ciśnienia tętniczego w serwisach społecznościowych. 

W ramach kampanii można skorzystać z bezpłatnego pomiaru ciśnienia tętniczego w aptekach. Na stronie internetowej Zapobiegam.pl zamieszczono materiały edukacyjne i infografiki. Partnerami akcji są kampanie „Stop Udarom”, „Dłuższe życie z cukrzycą” oraz „Za głosem serca”. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj