sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLinkedin zamierza usprawnić wyszukiwanie ofert pracy

Linkedin zamierza usprawnić wyszukiwanie ofert pracy

Wyszukiwanie ofert pracy na LinkedInie ma być łatwiejsze. Platforma wprowadza zmiany, które mają pomóc użytkownikom wyróżnić się na tle innych aplikantów, a także wyodrębnić w ich profilach poszczególne kategorie ofert pracy oraz preferencje zasad zatrudnienia. Serwis poinformował o tym 17 stycznia 2024 roku. 

Najnowsza funkcja „Kolekcja ofert pracy” pozwala kandydatom na podzielenie opcji zatrudnienia na odpowiednie kategorie. Według twórców platformy jest to rozwiązanie, które ułatwi weryfikowanie ogłoszeń w rozmaitych branżach i specjalnościach. W celu uruchomienia tej opcji należy wybrać zakładkę „Oferty pracy”, a następnie kliknąć w „Eksploruj za pomocą kolekcji ofert pracy”. 

Portal wprowadził zbiory dotyczące m.in. branży gastronowicznej, opieki zdrowotnej, mediów, obronności i przestrzeni kosmicznej czy sportu zawodowego.

Źródło: linkedin.com

Zaktualizowano również funkcję wyróżniania preferencji, która umożliwia szczegółowe wyszukiwanie ofert – np. takich, które biorą pod uwagę urlop rodzicielski lub koncentrację na zrównoważonym rozwoju. Możliwe jest także wybranie ogłoszeń, w których można zdecydować o rodzaju zatrudnienia (pełny etat, niepełny etat, kontrakt itp.), miejscu wykonywania zadań (praca zdalna, hybrydowa, na miejscu), a także preferencjach dotyczących minimalnego wynagrodzenia (ta opcja dostępna jest tylko dla użytkowników z USA). Kandydat ma również możliwość prywatnego zasygnalizowania rekruterom, że jest otwarty na współpracę. LinkedIn informuje, że w nadchodzących miesiącach wprowadzi aktualizacje tej opcji. 

Źródło: linkedin.com

Co więcej, przycisk „Jestem zainteresowany” pozwala na prywatne wyrażenie zainteresowania pracą w danej firmie – nawet jeśli nie prowadzi ona rekrutacji. Jest on teraz dostępny przy każdej ofercie pracy opublikowanej przez firmę. Portal zaleca zasygnalizowanie zainteresowania maksymalnie 20 firmami. 

Źródło: linkedin.com

Strona poinformowała także o funkcji „Top Choice Job”, która dostępna jest w ofercie premium. Użycie opcji zwiększa o 43 proc. prawdopodobieństwo otrzymania wiadomości zwrotnej od menedżera ds. rekrutacji. Subskrybenci mogą również udoskonalić swoje wyszukiwanie, korzystając z zaawansowanych filtrów.

LinkedIn dodaje, że nadal pracuje również nad funkcją wyświetlania tego, gdzie internauta przeglądał oferty lub aplikował na stanowiska. Ulepsza także system udostępniania informacji o tym, ile czasu zajmuje firmom odpowiadanie użytkownikom. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj