Wyszukiwanie ofert pracy na LinkedInie ma być łatwiejsze. Platforma wprowadza zmiany, które mają pomóc użytkownikom wyróżnić się na tle innych aplikantów, a także wyodrębnić w ich profilach poszczególne kategorie ofert pracy oraz preferencje zasad zatrudnienia. Serwis poinformował o tym 17 stycznia 2024 roku.
Najnowsza funkcja „Kolekcja ofert pracy” pozwala kandydatom na podzielenie opcji zatrudnienia na odpowiednie kategorie. Według twórców platformy jest to rozwiązanie, które ułatwi weryfikowanie ogłoszeń w rozmaitych branżach i specjalnościach. W celu uruchomienia tej opcji należy wybrać zakładkę „Oferty pracy”, a następnie kliknąć w „Eksploruj za pomocą kolekcji ofert pracy”.
Portal wprowadził zbiory dotyczące m.in. branży gastronowicznej, opieki zdrowotnej, mediów, obronności i przestrzeni kosmicznej czy sportu zawodowego.
Źródło: linkedin.com
Zaktualizowano również funkcję wyróżniania preferencji, która umożliwia szczegółowe wyszukiwanie ofert – np. takich, które biorą pod uwagę urlop rodzicielski lub koncentrację na zrównoważonym rozwoju. Możliwe jest także wybranie ogłoszeń, w których można zdecydować o rodzaju zatrudnienia (pełny etat, niepełny etat, kontrakt itp.), miejscu wykonywania zadań (praca zdalna, hybrydowa, na miejscu), a także preferencjach dotyczących minimalnego wynagrodzenia (ta opcja dostępna jest tylko dla użytkowników z USA). Kandydat ma również możliwość prywatnego zasygnalizowania rekruterom, że jest otwarty na współpracę. LinkedIn informuje, że w nadchodzących miesiącach wprowadzi aktualizacje tej opcji.
Źródło: linkedin.com
Co więcej, przycisk „Jestem zainteresowany” pozwala na prywatne wyrażenie zainteresowania pracą w danej firmie – nawet jeśli nie prowadzi ona rekrutacji. Jest on teraz dostępny przy każdej ofercie pracy opublikowanej przez firmę. Portal zaleca zasygnalizowanie zainteresowania maksymalnie 20 firmami.
Źródło: linkedin.com
Strona poinformowała także o funkcji „Top Choice Job”, która dostępna jest w ofercie premium. Użycie opcji zwiększa o 43 proc. prawdopodobieństwo otrzymania wiadomości zwrotnej od menedżera ds. rekrutacji. Subskrybenci mogą również udoskonalić swoje wyszukiwanie, korzystając z zaawansowanych filtrów.
LinkedIn dodaje, że nadal pracuje również nad funkcją wyświetlania tego, gdzie internauta przeglądał oferty lub aplikował na stanowiska. Ulepsza także system udostępniania informacji o tym, ile czasu zajmuje firmom odpowiadanie użytkownikom. (an)