niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościŚwiatowa Organizacja Turystyki zmienia nazwę i logo

Światowa Organizacja Turystyki zmienia nazwę i logo

Światowa Organizacja Turystyki (z ang. UNWTO – United Nations World Tourism Organization) zmienia nazwę oraz logo. Od teraz będzie nazywać się UN Tourism. Informacje przekazała 23 stycznia 2024 roku na swojej stronie internetowej. 

Jak czytamy, dzięki wprowadzonym zmianom, organizacja „potwierdza swój status lidera i pozycję wyspecjalizowanej agencji ONZ ds. turystyki”. Jej celem jest przyjęcie „prostszego i bardziej klarownego” przekazu – pokazującego, że „»ludzie i planeta« powinni być zawsze w centrum uwagi”. 

Nowe hasło przewodnie organizacji to „Przybliżanie świata”. Jeśli chodzi o samo logo – UN Tourism zamieniło symbol globu na Pangeę, na której widnieje postać maszerującego człowieka. Zmiana wizualna ma „odzwierciedlać dynamiczny charakter turystyki i stawianie człowieka na pierwszym miejscu” – dowiadujemy się.

Poprzednie logo

Nowe logo

Rebranding obejmuje także odświeżenie całego systemu wizualnego, który ma koncentrować się na siatce współrzędnych geograficznych. Mają one ułatwić ludziom poruszanie się po „punktach styku” organizacji – stronie internetowej, wydarzeniach, raportach, kanałach mediów społecznościowych i kampaniach. Dotyczy to zarówno aktywności online, jak i offline. 

„Wraz z postępem społecznym, sektor turystyczny, podobnie jak wiele innych sektorów, musi się zmienić, aby stanowić globalny katalizator postępu” – mówi mówi sekretarz generalny UN Tourism Zurab Pololikashvili.

Nowa koncepcja organizacji ma koncentrować się na trzech aspektach – podkreśleniu ONZ jako globalnej organizacji altruistycznej, zwróceniu uwagi na znaczenie turystyki dla łączenia ludzi na całym świecie oraz na popularyzowaniu „proaktywności i ruchu” – dowiadujemy się.

Aby osiągnąć cel, UN Tourism rozpoczęło współpracę z firmą consultingową Interbrand, która – jak czytamy – „z powodzeniem przełożyła odnowioną wizję organizacji na nową tożsamość wizualną i narrację marki”. 

Nowa identyfikacja ma być stopniowo wprowadzana w najbliższych miesiącach – zarówno w kanałach cyfrowych (takich jak biuletyny, strona internetowa czy konta w mediach społecznościowych), jak i w przestrzeni „fizycznej”, czyli w raportach, materiałach stacjonarnych, w biurach i podczas wydarzeń. 

Organizacja przekazuje, że będzie koncentrować się na promocji turystyki zgodnie z Agendą 2030, czyli rezolucją ONZ. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj