Związek Firm Public Relations wybrał nowy, w pełni kobiecy zarząd. Powołano go 22 lutego 2024 roku, podczas walnego zgromadzenia członków ZFPR-u.
Prezeską branżowej organizacji została Katarzyna Życińska, CEO 38 Content Communication. W zarządzie są również – w roli wiceprezesek – Helena Korniejew, partner w Big Picture, Daria Tworek, Managing Partner w Publicis Consultants, Iga Wilczyńska-Zygadlewicz, Public Affairs Director w Grayling Poland, oraz Agata Zeman, dyrektorka zarządzająca 24/7Communication.
„Jednym z głównych celów nowego zarządu będzie wzmocnienie pozycji agencji PR jako wiarygodnego partnera biznesowego, oferującego strategiczne doradztwo, a także dbanie o najwyższe standardy etyczne branży. Ważnym aspektem naszych działań będzie również kontynuacja projektów ZFPR skierowanych do młodych osób, które dopiero poszukują swojej ścieżki zawodowej i wskazanie im możliwości rozwoju w agencjach public relations. Trzecim obszarem, na który położymy szczególny nacisk, będzie współpraca związku z sektorem publicznym” – mówi nowa prezeska ZFPR-u.
Katarzyna Życińska to CEO i założycielka 38 Content Communication. Jest specjalistką w zakresie budowania i realizacji strategii public relations w innowacyjnym ujęciu oraz podnoszenia efektywności działań komunikacyjnych. Wcześniej była związana ze Starcom MediaVest Group, a także Grupą Eurozet. Przez ostatnie trzy lata pełniła funkcję wiceprezeski Związku Firm PR.
Helena Korniejew w Big Picture przez lata pełniła funkcję Strategic Directora, a w 2023 roku objęła udziały i stanowisko partnera firmy. Z agencją jest związana od pierwszego roku istnienia agencji. Wspólnie z Hanną Waśko odpowiada za zarządzanie firmą PR, strategiczne kierunki rozwoju, budowę zespołu, a także doradztwo strategiczne dla kluczowych klientów. W branży public relations pracuje od 2010 roku. Jej zawodowe korzenie to projekty trendsetterskie i lifestyle. Przez lata jako strateżka zajmowała się tworzeniem i egzekucją działań wizerunkowych dla tzw. love brands.
Daria Tworek pełni funkcję partnera zarządzającego w Publicis Consultants. W agencji pracuje od ponad pięciu lat, a w branży PR – od ponad 12. Doświadczenie zawodowe zdobywała zarówno w agencjach komunikacyjnych, jak i po stronie biznesu oraz administracji. Pracowała m.in. dla klientów z sektora energetycznego, transportowego, branży automotive, retail, FMCG i sektora rolno-spożywczego. Realizowała także międzynarodowe kampanie komunikacyjne na rynkach europejskich i w państwach północnej Afryki. Specjalizuje się w tworzeniu strategii komunikacji dla firm i marek oraz planowaniu taktycznych kampanii komunikacyjnych.
Iga Wilczyńska-Zygadlewicz w Grayling Poland zarządza działem Public Affairs. Doradztwem komunikacyjnym zajmuje się od ponad dekady. Jej specjalizacja to projekty z obszaru advocacy i zarządzania relacjami z interesariuszami, które realizowała m.in. dla klientów z branży energetycznej, przemysłowej, e-commerce, platform online i innych. Jest absolwentką nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, studiowała również na Radboud University Nijmegen w Holandii.
Agata Zeman – dyrektorka zarządzająca w 24/7Communication – ma kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze strategicznego doradztwa wizerunkowego dla marek w Polsce i za granicą. Zespół agencji prowadzi działania dla klientów branży farmaceutycznej, energetycznej, spożywczej i nowych technologii. Zeman odpowiada za wprowadzanie nowych rozwiązań i kompetencji do oferty agencji (od digital, produkcji contentu, ESG po PA). Przed dołączeniem do agencji 24/7Communication zdobywała doświadczenie w agencjach PR we Francji i w Azji oraz w instytucjach administracji publicznej (w Komisji Europejskiej i Parlamencie Europejskim w Brukseli oraz Ministerstwie Sportu i Turystyki w Polsce).
Obecny zarząd wybrano na kadencję 2024–2026. Jak wynika ze statutu ZFPR, do kompetencji zarządu należy m. in.: planowanie i kierowanie bieżącą pracą związku, reprezentowanie go na zewnątrz, zarządzanie majątkiem i funduszami oraz podejmowanie uchwał dotyczących członkostwa w związku.
Poprzednio prezesem ZFPR-u był Przemysław Mitraszewski, Managing Partner Lighthouse, a wiceprezeskami (poza Życińsą) były Anna Simon (K+ PR) i Agieszka Bacińska, Walk PR. (mb)