29 lutego 2024 roku ruszyła kampania „Jutro to mogę być ja i poproszę o pomoc. Bez wstydu”, której organizatorem jest polski serwis crowdfundingowy Pomagam.pl.
Założeniami akcji są budowanie świadomości społecznej i przedstawienie pomagania jako naturalnej części życia, która nie powinna być powodami skrępowania i upokorzenia.
Natalia Zdrojewska, Head of Growth w Pomagam.pl, zauważa, że osoby, które organizują zbiórki w serwisie, często wstydzą się prosić o pomoc i długo zastanawiają się nad tym, czy opublikować swoje apele w internecie. Okazuje się jednak, że wielu z nich udaje się zebrać określoną kwotę „mimo obaw i strachu”. Zdrojewska podkreśla, że osiągnięcie zamierzonego celu „jest najlepszym dowodem na to, że warto prosić o pomoc”.
We współpracy z agencją All Hands stworzono spot reklamowy, którego autorem jest Patryk Bugajski. W materiale pojawiają się stwierdzenia: „głupio mi i wstyd prosić o pomoc, ale jestem pod ścianą”, „sytuacja mnie do tego zmusza, choć tak bardzo mi wstyd” i „tak mi wstyd prosić o pomoc, ale ro nasza ostatnia deska ratunku”.
Źródło:youtube.com/@Pomagampl
Dobrosława Gogłoza, dyrektor zarządzająca Pomagam.pl, podkreśla, że proszenie o pomoc powinno być utożsamiane z siłą, a nie słabością. „To powód do dumy, a nie wstydu” – zauważa.
W ramach akcji przewidziane są działania PR, reklamy (zarówno w przestrzeni digitalowej, jak i tradycyjnej) oraz współprace. Portal planuje także stworzyć specjalną stronę internetową. Wszystkie działania związane z akcją opierają się na sloganie: „Jutro to mogę być ja i poproszę o pomoc. Bez wstydu. Nie oceniam. Pomagam”.
Serwis Pomagam.pl realizuje założenia kampanii we współpracy z agencją marketingową All Hands. Za scenariusz i reżyserię spotu odpowiada Patryk Bugajski, Head of Content w agencji.
Kampania będzie realizowana przez cały 2024 rok. (an)