wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności10 marek, dla których Polacy chcieliby pracować

10 marek, dla których Polacy chcieliby pracować

Employer Branding Institute i Fundacja na rzecz reputacji marki Premium Brand przeprowadzili badanie, w którym przyjrzeli się markom konsumenckim, dla których najbardziej chcieliby pracować Polacy. Za pośrednictwem internetowego panelu Ariadna o zdanie zapytano ponad 10 tys. respondentów z całego kraju.

Badanie o nazwie Premium Employer Brand objęło 240 marek konsumenckich z ponad 20 branż. Punktem wyjścia była znajomość i percepcja brandu. Kluczowe pytanie dotyczyło jednak tego, czy dana marka kojarzy się pytanym z dobrym pracodawcą.

„»Źle potraktowali mnie na rozmowie, więc nie kupuję ich produktów« albo »Mają świetną markę, każdy chciałby dla nich pracować« –  takie opinie coraz częściej słychać w wypowiedziach kandydatów. Coraz częściej też mówi się o tym, planując wspólne strategie łączące działania marketingowe i employer branding. Dlatego podjęliśmy się zadania zbadania siły marek klienckich pod kątem ich siły przyciągania talentów” – wyjaśnia dr Barbara Zych z Employer Branding Institute.

W badaniu wyłoniono 10 brandów z różnych segementów, które łączy pozytywny wizerunek pracodawcy kreowany przez produkty oraz komunikację:

1. Wedel
2. Nivea
3. TVN
4. Michelin
5. BMW
6. Winiary
7. Mercedes
8. Tymbark
9. Jack Daniels
10. RMF FM

Jak wynika z badania, o sile powyższych brandów stanowi prowadzenie przez nie spójnej komunikacji dotyczącej marki pracodawcy i marki konsumenckiej.

Twórcy raportu zauważają, że im dany brand jest bliższy konsumentowi i im cieplejsze emocje przywołuje, tym łatwiej jest przenieść pozytywny wizerunek marki konsumenckiej na markę pracodawcy.

Więcej informacji na temat badania można znaleźć na stronie. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj