Employer Branding Institute i Fundacja na rzecz reputacji marki Premium Brand przeprowadzili badanie, w którym przyjrzeli się markom konsumenckim, dla których najbardziej chcieliby pracować Polacy. Za pośrednictwem internetowego panelu Ariadna o zdanie zapytano ponad 10 tys. respondentów z całego kraju.
Badanie o nazwie Premium Employer Brand objęło 240 marek konsumenckich z ponad 20 branż. Punktem wyjścia była znajomość i percepcja brandu. Kluczowe pytanie dotyczyło jednak tego, czy dana marka kojarzy się pytanym z dobrym pracodawcą.
„»Źle potraktowali mnie na rozmowie, więc nie kupuję ich produktów« albo »Mają świetną markę, każdy chciałby dla nich pracować« – takie opinie coraz częściej słychać w wypowiedziach kandydatów. Coraz częściej też mówi się o tym, planując wspólne strategie łączące działania marketingowe i employer branding. Dlatego podjęliśmy się zadania zbadania siły marek klienckich pod kątem ich siły przyciągania talentów” – wyjaśnia dr Barbara Zych z Employer Branding Institute.
W badaniu wyłoniono 10 brandów z różnych segementów, które łączy pozytywny wizerunek pracodawcy kreowany przez produkty oraz komunikację:
1. Wedel
2. Nivea
3. TVN
4. Michelin
5. BMW
6. Winiary
7. Mercedes
8. Tymbark
9. Jack Daniels
10. RMF FM
Jak wynika z badania, o sile powyższych brandów stanowi prowadzenie przez nie spójnej komunikacji dotyczącej marki pracodawcy i marki konsumenckiej.
Twórcy raportu zauważają, że im dany brand jest bliższy konsumentowi i im cieplejsze emocje przywołuje, tym łatwiej jest przenieść pozytywny wizerunek marki konsumenckiej na markę pracodawcy.
Więcej informacji na temat badania można znaleźć na stronie. (pp)