poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności100 nagród w Złotych Spinaczach 2021!

100 nagród w Złotych Spinaczach 2021!

100 nagród trafiło w tym roku do laureatów Złotych Spinaczy. 3 grudnia 2021 roku podczas gali ogłoszono zwycięzców XIX edycji konkursu organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz zdobyło 24/7Communication.

Nominowanych i zwycięskie projektu spośród niemal 400 zgłoszeń wyłoniło ponad 90-osobowe Jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Marcin Sienkowski z OLX.

W tej edycji konkursu Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazło się Hill+Knowlton Strategies Poland, a trzecia była Grupa Komunikacja Plus.

Po raz pierwszy w historii konkursu przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum. Nagrodzono w niej projekt Hejter za dychę zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.

Nagrodę specjalną redakcji RP.pl otrzymał z kolei projekt Stop kobietobójstwu! zgłoszony przez Fundację Centrum Praw Kobiet i agencję Dziadek do Orzechów.

Tytuł Gwiazdy PR trafił w tym roku do Grzegorza Szczepańskiego, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezesa Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020, a obecnie wiceprezesa Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 roku przejmie jej przewodnictwo.

Poniżej lista wszystkich nagrodzonych projektów:

Kategorie główne:

PR korporacyjny

ZŁOTO

Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO

60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze! / IKEA Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker

BRĄZ

Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

BRĄZ

W pogoni za ciszą / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

 

PR produktu

ZŁOTO

T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

SREBRO

Moc wiesiołka / Labcon, Adamed

BRĄZ

Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

 

Issue management i komunikacja kryzysowa

BRĄZ

Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ

Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat / Polpharma

 

Advocacy i Public Affairs

SREBRO

Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

SREBRO

Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

BRĄZ

Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

BRĄZ

Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach / Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu

 

Kampania społeczna

ZŁOTO

Kampania „TAK! dla edukacji klimatycznej” / Havas PR Warsaw, IKEA Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl

SREBRO

Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

SREBRO

Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

BRĄZ

Jestem kobietą, kieruję / Fundacja Truckers Life

 

PR pro bono

ZŁOTO

#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO

Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

SREBRO

Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

 

Covid-19 PR Response

ZŁOTO

Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD

SREBRO

Pomimo pandemii, biura nadal w grze / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska, White Bits

BRĄZ

Cyfrowe Rewolucje / mBank, Solski Communications, Cube Group

 

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

SREBRO

People Awards 2020. Home Edition / Live Age, Ringier Axel Springer Polska

SREBRO

Podwijamy rękaw w BSH / BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB

BRĄZ

Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc / 24/7Communication, T-Mobile Polska

 

Event komercyjny

ZŁOTO

OLX Praca Know How 2021 / OLX, Live Age

SREBRO

Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

BRĄZ

T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 / 24/7Communication, T-Mobile Polska

 

Event społeczny

ZŁOTO

Czysta Polska #odTATRpoBAŁTYK / Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO

27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

BRĄZ

Wirtualny 13 Onkobieg / Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma

 

Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO

KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

SREBRO

Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

BRĄZ

Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

 

Sustainability i CSR Communications

ZŁOTO

Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

BRĄZ

Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy / Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr

BRĄZ

SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

 

PR miejsca, miasta lub regionu

BRĄZ

A Ty? Co widzisz w Krakowie? / 38 Content Communication, Miasto Kraków

BRĄZ

E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online / Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine

BRĄZ

Charlotte – stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat! / Big Picture, Charlotte

 

Social media

ZŁOTO

Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

SREBRO

Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

BRĄZ

To nie ja / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Lettly

BRĄZ

#ZakładamyMaski / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD

 

Business-to-Business PR

ZŁOTO

Don’t Make Ads. Make TikToks / Grayling Poland, TikTok

SREBRO

GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii / Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia

BRĄZ

Social Selling Experts – handlowiec staje się influencerem / Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

 

PR finansowy i relacje inwestorskie

ZŁOTO

INPOST NA EURONEX AMSTERDAM – największe IPO spółki z Polski / INPOST, GENESIS PR

SREBRO

4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF / Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR

BRĄZ

Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

 

Media Relations

ZŁOTO

„Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” / MSL, GlaxoSmithKline

SREBRO

Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty COVID-19 Pracuj.pl / Linkleaders, Pracuj.pl

BRĄZ

50 lat katowickiego Spodka / Imago Public Relations

 

Employer Branding

ZŁOTO

ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

SREBRO

Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk / MJCC, FM Logistic

SREBRO

O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach / Nationale-Nederlanden, MJCC

 

Content marketing – branded content

ZŁOTO

OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

SREBRO

Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w neueinmal.radio / Grayling Poland, Goethe-Institut

SREBRO

Bajki z nowym morałem / 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD

BRĄZ

E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

 

Custom Publishing

SREBRO

Łączy nas Biedronka – historia największej sieci handlowej / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO

„Jesteśmy blisko” – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę / 24/7Communication, McDonalds Polska

BRĄZ

GAZETA KRÓLEWSKA – kronika uniwersum KRÓLA / CANAL+ Polska

 

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO

„Włącz ochronę oczu”. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO / Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska

SREBRO

T-Mobile – Connected Underwear / 24/7Communication, T-Mobile Polska

SREBRO

Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z / Linkleaders, Pracuj.pl, newonce.radio

BRĄZ

Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA / Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

 

Finanse

SREBRO

eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon

SREBRO

CyberPrzysłowia / Santander Bank Polska, Follow Agency

BRĄZ

SUPERBOHATERKI czyli rodzinne wybory / Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

 

Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO

Pralnia Społecznie Odpowiedzialna Persil / Big Picture, Persil, Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, Fundacja Społecznie Bezpieczni

BRĄZ

Czysta Ziemia oraz Uczniowskie Ekonawyki / MSL, Procter & Gamble

BRĄZ

#WłączLeczenie – jak zatrzymać pandemię chorób skóry / Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma

 

Moda i styl życia

ZŁOTO

Lighthouse dla ZPPHiU #RatujmyPolskieMiejscaPracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

BRĄZ

Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców / Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia

BRĄZ

Kolekcja mody inspirowana serialem TV – answear.LAB KRÓL / CANAL+ Polska, Answear.com

 

Sektor spożywczy

ZŁOTO

Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s / Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

SREBRO

Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

BRĄZ

E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii / Walk PR, E.Wedel

 

Kultura i media

ZŁOTO

KRÓL i jego uniwersum w komunikacji PR / CANAL+ Polska

BRĄZ

Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

BRĄZ

27. Pol’and’Rock Festival / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play

 

Medycyna i zdrowie

BRĄZ

HAE, czyli historia 13 letniej odysei diagnostycznej / first aid communication

BRĄZ

Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali / Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (POLSPEN)

 

Sport, turystyka i rekreacja

SREBRO

Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!” / Benefit Systems, Brand Kolektyw, NAV Agency

SREBRO

Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy! / Inntu

BRĄZ

Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier / Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

 

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO

ERBUD – rekrutacja wśród graczy i fanów esportu / Gameset, ERBUD

SREBRO

Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia / Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław

BRĄZ

Otwarcie Polskiej Gastronomii / Globalworth

 

Motoryzacja i transport

SREBRO

TIER – brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg / Havas PR Warsaw, Tier Mobility

BRĄZ

OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

BRĄZ

Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła” / Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland

 

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO

Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

SREBRO

#zglos.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj! / Hill+Knowlton Strategies Poland

SREBRO

Przystań w sieci / Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, NASK PIB, UNICEF Polska

 

Kategorie specjalne:

Kreatywność

ZŁOTO

OTOMOTO – redukcja negatywnego sentymentu w SOME / MADOGZ, OTOMOTO

 

Efektywność

ZŁOTO

Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów

 

Research&Insight

ZŁOTO

Bariery do kariery / Clue PR

 

Tytanowy Spinacz: 24/7Communication

Nagroda redakcji rp.pl: Stop kobietobójstwu! / Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów

Nagroda specjalna Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum: Hejter za dychę / Labcon, Browar Tenczynek

Gwiazda PR: Grzegorz Szczepański

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj