12 lipca 2022 roku rozpoczęły się zgłoszenia do kolejnej edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Po raz dwudziesty nagrodzone zostaną najlepsze kampanie PR w Polsce.
W tym roku wydzielono 35 kategorii konkursowych – 20 głównych, 12 sektorowych oraz 3 specjalne.
W związku z atakiem Rosji na Ukrainę utworzona została nowa kategoria konkursowa, poświęcona projektom PR realizowanym na rzecz wsparcia napadniętego państwa. Zgłaszane do niej działania mogą obejmować zarówno taktyczne projekty komunikacyjne, realizowane samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, jak również szerokozasięgowe kampanie społeczne, obejmujące takie aktywności jak walka z dezinformacją, organizacja zbiórek, mobilizowanie wolontariatu, a także promocja tzw. sprawy ukraińskiej wśród różnych grup interesariuszy.
„Od początku trwania inwazji Rosji na Ukrainę, zarówno firmy, agencje PR, jak i osoby fizyczne w Polsce zrealizowały szereg inicjatyw, projektów i kampanii, których celem było i jest wsparcie obywateli Ukrainy. Dlatego też zdecydowaliśmy się na utworzenie nowej kategorii konkursowej, aby docenić i nagrodzić najlepsze z nich” – mówi Przemysław Mitraszewski, prezes zarządu Związku Firm Public Relations. Jak dodaje, dochody ze zgłoszeń w tej kategorii zostaną przekazane w całości Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH) na cele związane z przeciwdziałaniem skutkom działań wojennych na terytorium Ukrainy.
Do konkursu można zgłaszać projekty, kampanie, inicjatywy i programy zrealizowane przez agencje PR, firmy i korporacje, a także osoby prawne, instytucje państwowe i samorządowe, szkoły, uczelnie, NGO, a także samodzielnych specjalistów.
Projekty można przesyłać w trzech terminach – pierwszy upływa 8 sierpnia, drugi 2 września, a ostateczny termin przesyłania zgłoszeń mija 9 września 2022.
Zgłoszone działania oceni jury złożone z przedstawicieli branży public relations, mediów, organizacji pozarządowych, świata nauki i biznesu, a w tym sektorów takich jak medycyna, telekomunikacja, przemysł, paliwa, motoryzacja, nowe technologie czy przemysł spożywczy.
Nagrodzeni w 20. edycji Złotych Spinaczy zostaną ogłoszeni podczas gali, która została zaplanowana na 2 grudnia 2022 roku.
Partnerem merytorycznym Złotych Spinaczy jest firma prawnicza SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk, która będzie czuwać nad poprawnością przebiegu konkursu.
14 czerwca 2022 roku o 10:00 ZFPR w swoim biurze (przy ul. Czerskiej 8/10 w Warszawie) organizuje szkolenie dla osób, które chciałyby zgłosić projekty do tegorocznej edycji konkursu. Podczas spotkania omówione zostaną wprowadzone zmiany w regulaminie i formularzu zgłoszeniowym, kryteria oceny projektów oraz wymagania dotyczące wypełniania formularza zgłoszeniowego i przygotowywania materiałów do drugiego etapu. Zaprezentowane zostaną także wybrane case’y nagrodzone w ostatnich edycjach konkursu. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, wymagana jest jednak wcześniejsza rejestracja na stronie.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.