Rozstrzygnięcie przez IKEA przetargu na komunikację korporacyjną i public affairs, współpraca agencji Monday z Google Polska, zmiany w Clue PR, Sanofi i Vistuli – między innymi te informacje o zmianach personalnych i nowych kontraktach wzbudziły największe zainteresowanie Czytelników PRoto.pl w 2018 roku.
1. IKEA rozstrzygnęła przetarg na komunikację korporacyjną i public affairs
W sierpniu 2018 roku IKEA zakończyła przetarg na całościową obsługę komunikacji korporacyjnej – działania wewnętrzne i zewnętrzne – oraz public affairs. Zwyciężyło 2B UP Consulting, które jest częścią Garden of Words Group.
Autor: Paulina Piotrowska
2. Monday obsłuży PR-owo Google’a w Polsce
Z początkiem maja 2018 roku Monday rozpoczęło współpracę z Google Polska. Agencja odpowiada za działania public relations firmy w Polsce, w tym za obsługę biura prasowego oraz komunikację wszystkich produktów klienta.
Autor: Paulina Piotrowska
Do Clue PR dołączyło dwoje Senior Account Managerów: Aleksandra Adrian i Michał Kwietniewski. Adrian odpowiada za koordynowanie pracy w dziale Consumer Tech Practice, z kolei Kwietniewski zajmuje się działem Corporate Practice. Oboje otrzymali stanowiska w wyniku wewnętrznej reorganizacji i zmian podziałów zadań.
W strukturach Clue PR awansowała też w czerwcu 2018 roku Marta Sułkowska (ze stanowiska Senior PR Consultanta na Account Managera) i koordynuje pracę w dziale Healthcare Practice, który utworzono wraz z jej przyjściem do agencji. Awansowała również Kamila Potapiuk, która została PR Consultantem. W agencji pracuje od 2016 roku – w dziale Consumer Tech wspiera projekty edukacyjne, związane z rynkiem pracy oraz sektorem FMCG.
Autor: Maciej Przybylski
4. Jerzy Ciszewski ponownie z własną agencją PR
W lutym 2018 roku wystartowało Hanami Communications, którego założycielem jest Jerzy Ciszewski. Agencja będzie świadczyć usługi związane z media relations, komunikacją wewnętrzną i korporacyjną, sytuacjami kryzysowymi. Docelowo firma planuje poszerzyć zakres działań również o digital.
Autor: Joanna Jałowiec
5. Vistula z nowym PR Managerem
Od początku lutego 2018 roku funkcję PR Managera marki odzieżowej Vistula pełni Marta Oblizajek. Odpowiada za współtworzenie oraz realizację strategii PR marki, komunikację zewnętrzną, reprezentowanie firmy w kontaktach z mediami, utrzymywanie relacji z przedstawicielami mediów, organizację spotkań dla dziennikarzy czy konferencji prasowych.
Autor: Małgorzata Baran
6. Zmiany w Sanofi Polska. Klaudia Dobosiewicz nowym menedżerem ds. komunikacji i CSR
Klaudia Dobosiewicz z początkiem stycznia 2018 roku objęła stanowisko menedżera ds. komunikacji i CSR w Sanofi Polska. Do jej zadań należą działania komunikacyjne dla Sanofi Genzyme, które oferuje terapie w obszarach takich jak: choroby rzadkie, stwardnienie rozsiane, onkologia oraz immunologia. Ponadto Dobosiewicz zajmuje się działaniami z zakresu komunikacji korporacyjnej i realizacją strategi CSR Sanofi w Polsce.
Autor: Paulina Piotrowska
7. Paulina Smaszcz-Kurzajewska skończyła pracę w nc+
16 października 2018 roku Paulina Smaszcz-Kurzajewska zakończyła pracę w nc+, gdzie była rzecznikiem prasowym i dyrektorem ds. PR i komunikacji zewnętrznej. Z nc+ była związana od 8 stycznia 2016 roku.
Autor: Paulina Piotrowska
8. Centrum Informacyjne MKiDN ma nową dyrektor
W czerwcu 2018 roku stanowisko dyrektora Centrum Informacyjnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego objęła Anna Pawłowska-Pojawa. Przeszła tam z Polskiej Agencji Prasowej, w której od lutego 2018 roku pracowała jako dyrektor marketingu.
Autor: Maciej Przybylski
9. LOTTE Wedel ma nową agencję
Za działania komunikacyjne LOTTE Wedel, właściciela marki E.Wedel, od 2 stycznia 2018 roku odpowiada Walk PR. Agencja zajmuje się doradztwem strategicznym w obszarach komunikacji korporacyjnej, produktowej i CSR, a także całościową realizacją działań w tych zakresach. Do zadań Walk PR należą też działania z zakresu influencer relations oraz brand PR, w tym prowadzenie biura prasowego, organizacja konferencji prasowych, warsztatów i innych wydarzeń.
Autor: Małgorzata Baran
10. Katarzyna Karpa-Świderek rzeczniczką Fundacji WWF
Wieloletnia dziennikarka telewizyjna i radiowa Katarzyna Karpa-Świderek 8 stycznia 2018 roku dołączyła do zespołu Fundacji WWF Polska jako rzecznik prasowa. Odpowiada za kontakty z mediami oraz promocję akcji prowadzonych przez WWF.
Autor: Małgorzata Baran