Hotel w Dublinie, który odmówił współpracy influencerce, kontrowersyjne zdjęcie H&M, wpadka „Vanity Fair” czy porady dotyczące komunikacji na Instagramie – te przeglądy zagranicznych mediów najbardziej zainteresowały Czytelników PRoto.pl w ubiegłym roku.
1. Hotel w Dublinie zakazuje wstępu influencerom
Wszystko po tym, jak Elle Darby, 22-letnia influencerka zaproponowała mu współpracę barterową – opisuje theindependent.co.uk.
Kobieta planowała walentykowy wyjazd do Dublina, więc skontaktowała się z właścicielem tamtejszego hotelu Charleville Lodge Dublin i kawiarni The White Moose Cafe i zaproponowała współpracę barterową: w zamian za nocleg dla dwóch osób oferowała film na YouTubie oraz zdjęcia na Instagramie promujące miejsce. Poinformowała, że ma 87 tys. subskrybentów oraz 76 tys. obserwujących na Instagramie, więc uważa, że może to być świetna reklama dla hotelu.
Okazało się jednak, że właściciel hotelu nie jest zainteresowany propozycją. Co więcej, swoją odpowiedź opublikował w mediach społecznościowych. W facebookowym wpisie, zamieszczonym na stronie kawiarni, opublikowano treść wiadomości, którą influencerka przesłała do hotelu. Ukryto jedynie jej dane. W poście napisano, że dziewczyna wysyłając taką wiadomość pokazuje, że nie ma godności i szacunku do siebie.
Opracowanie: Małgorzata Baran
2. Kilka porad, jak dotrzeć do odbiorców na Instagramie
Autorka bloga thepigeonletters.com opisała zmiany, których można spodziewać się na Instagramie, oraz zamieściła porady, które pomogą skuteczniej prowadzić komunikację w tym kanale.
Pisząc o algorytmie na Instagramie, autorka zauważa, że kiedy użytkownik publikuje post w serwisie, trafia on jedynie do 10 proc. jego odbiorców. Jeśli okaże się dla nich interesujący, zostanie wyświetlony pozostałym 90 proc. – sugeruje autorka. Zwraca ona też uwagę na grupy, w które łączą się użytkownicy, by zwiększać zaangażowanie – osoby te dodają sobie wzajemnie polubienia i komentarze przy nowych postach.
Opracowanie: Małgorzata Baran
3. Kolejne skutki kryzysu H&M wywołanego kontrowersyjnym zdjęciem
Informowaliśmy o fali krytyki, jaka spłynęła na H&M po umieszczeniu w sklepie internetowym zdjęcia prezentującego jeden z produktów marki. Fotografia przedstawiała czarnoskórego chłopca, który miał na sobie bluzę z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli”.
Jak informowaliśmy, konsekwencją tej sytuacji było zerwanie współpracy z marką przez muzyka The Weeknd. Na tym jednak ta sprawa się nie zakończyła.
Jak donosi nytimes.com, w sklepach sieci H&M w Republice Południowej Afryki miała miejsce seria zamieszek spowodowana publikacją opisanego wyżej zdjęcia.
Opracowanie: Julia Gugniewicz
4. Reese Witherspoon z trzema nogami, Oprah Winfrey z trzema dłońmi. Wpadka „Vanity Fair”
Magazyn „Vanity Fair” zaliczył wpadkę związaną z obróbką graficzną zdjęć. Na okładce przedstawiającej gwiazdy kina aktorka Reese Witherspoon ma trzecią nogę, a Oprah Winfrey na zdjęciu w środku czasopisma ma trzy dłonie – opisuje theguardian.com.
Reese Witherspoon do sprawy odniosła się na Twitterze. „Cóż… najwyraźniej wszyscy już wiecie, mam trzy nogi. Mam nadzieję, że zaakceptujecie mnie taką jaką jestem” – napisała aktorka. Na jej wpis odpowiedziała Oprah Winfrey, która napisała: „Akceptuję twoją trzecią nogę, mam nadzieję, że zaakceptujesz moją trzecią rękę”. Jak czytamy, ze zdjęcia, na którym Oprah Winfrey siedzi obok Reese Witherspoon, graficy zapomnieli usunąć dłoń na talii kobiety.
Opracowanie: Małgorzata Baran
5. Facebook wprowadził funkcję synchronizacji kontaktów w Instagramie z Messengerem
Jak informuje techcrunch.com, Facebook wprowadził nową funkcję, dzięki której użytkownicy mogą połączyć swoje kontakty w Instagramie z Messengerem. By zsynchronizować kontakty w Instagramie z Messengerem – czytamy – wystarczy wejść w sekcję „Osoby” w komunikatorze, gdzie teraz widoczna jest nowa zakładka „Połącz z kontem na Instagramie”. Wówczas po włączeniu jej, wszystkie kontakty z aplikacji połączą się automatycznie z Messengerem.
Opracowanie: Julia Gugniewicz
Trenerka personalna i influencerka Chessie King we współpracy z organizacją The Cybersmile Foundation stworzyła kampanię, która ma promować samoakceptację, pokazywać, jaka jest skala internetowego trollingu oraz zwiększać świadomość na temat cyberprzemocy – podaje independent.co.uk.
Kobieta przyznała, że każdego dnia otrzymuje nienawistne komentarze na temat swojego wyglądu. W ramach akcji w odpowiedzi na negatywne opinie internetowych trolli zespół ekspertów ds. tworzenia treści cyfrowych zmieniał jej wizerunek zgodnie z rekomendacjami hejterów – czytamy.
Opracowanie: Paulina Piotrowska
7. Londyńska agencja prowadzi rekrutację „w ciemno”. Nie chce znać tożsamości kandydatów
Londyński oddział agencji Dynamo PR prowadził proces rekrutacji „w ciemno” – czytamy na holmesreport.com. Firma nie prosiła kandydatów o podawanie takich danych jak nazwisko, płeć, wiek czy wykształcenie. Dzięki temu agencja chciała uniknąć stronniczej oceny potencjalnych pracowników – podaje źródło.
Opracowanie: Paulina Piotrowska
8. Podstawowe błędy w kontaktach z mediami
Dziennikarze często skarżą się na kontakt z niektórymi PR-owcami, który nieraz jest utrudniony bądź zwyczajnie jest nieprofesjonalny, czytamy w portalu prdaily.com. Beki Winchel wyróżniła kilka podstawowych błędów specjalistów od public relations, które przyprawiają dziennikarzy o siwe włosy. Są to m.in. brak najważniejszych informacji, za słaby bądź zbyt częsty kontakt czy nieprzyjmowanie odmowy.
Opracowanie: Julia Gugniewicz
9. Pierwsza kobieta w hidżabie w reklamie L’Oreal. Współpraca nie trwała jednak długo
Jak podaje refinery29.com, Amena Khan, brytyjska blogerka, została nową ambasadorką L’Oreal. Ma to związek z nową reklamą produktów do włosów marki, do której zaproszono kilkunastu influencerów pochodzących z Wielkiej Brytanii. Jedną z modelek występujących w kampanii jest właśnie muzułmańska kobieta – pierwsza w historii koncernu, czytamy dalej. Wokół Ameny Khan pojawiły się pewne kontrowersje. W mediach ukazały się informacje o tym, że blogerka w 2014 roku głosiła antyizraelskie poglądy we wpisach na Twitterze, podaje źródło. W związku z doniesieniami medialnymi Amena Khan zdecydowała się zrezygnować z funkcji ambasadorki L’Oreal Paris.
Opracowanie: Julia Gugniewicz
10. IKEA zachęca do sikania na swoją reklamę. Jeśli kobieta jest w ciąży – dostanie zniżkę
IKEA po raz kolejny zaskakuje. Tym razem firma zachęca panie do tego, żeby nasikały na jej reklamę, która znalazła się w popularnym w Szwecji piśmie dla kobiet „Amelia” – podaje adweek.com. „Nasikanie na tę reklamę może zmienić Twoje życie” – to hasło, jakim w swojej kreacji posłużyła się szwedzka marka.
Jeśli kobieta jest w ciąży, to na stronie magazynu, na której znajduje się reklama dziecięcego łóżeczka, obok ceny regularnej pokaże się cena promocyjna produktu.
Opracowanie: Paulina Piotrowska