Do tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze napłynęły 292 zgłoszenia. Projekty zgłaszano w łącznie 34 kategoriach: 18 głównych, 13 sektorowych oraz trzech specjalnych.
192 zgłoszenia wpłynęły do kategorii głównych, do kategorii sektorowych było 76 zgłoszeń, a do kategorii specjalnych – 24 zgłoszenia. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu.
Wśród kategorii głównych najwięcej zgłoszeń dotyczyło Kampanii społecznej. Dalej wśród najczęściej wybieranych kategorii głównych znalazły się Media Relations i Social Media. W kategoriach sektorowych najwięcej zgłoszeń spłynęło do kategorii Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze oraz Motoryzacja i transport. Spośród kategorii specjalnych najchętniej wybierano Research & Insight, której partnerem jest Instytut Monitorowania Mediów.
W tegorocznej edycji konkursu nie zostanie uruchomiona kategoria główna PR finansowy i relacje inwestorskie ze względu na brak zgłoszeń w tej kategorii.
Od 10 września 2018 roku trwa I etap konkursu, podczas którego jurorzy ocenią wszystkie zgłoszone do konkursu projekty. Etap ten zakończy się ogłoszeniem nominacji 3 października.
Prace jurorów będzie nadzorował przewodniczący jury Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji oraz rzecznik prasowy w Samsung Polska.
Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych jury oceni w pięciu obszarach: wyzwanie, diagnoza, strategia, kreacja, efektywność. W każdym z nich projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać łącznie 10 punktów. Więcej informacji można znaleźć na stronie konkursu.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu