sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualności3 niedoceniane funkcje LinkedIna, na których warto skupić się w 2019 roku

3 niedoceniane funkcje LinkedIna, na których warto skupić się w 2019 roku

Michaela Alexis, ekspertka ds. strategii na LinkedInie, omówiła w tekście opublikowanym w portalu wersm.com trzy niedoceniane przez użytkowników funkcje serwisu społecznościowego należącego do Microsoftu. Zdaniem autorki warto skupić na nich uwagę w nadchodzącym 2019 roku, ponieważ mogą one pomóc w zbudowaniu społeczności, pozyskaniu klientów czy w stworzeniu nowych możliwości dla siebie lub swojej firmy na platformie.

Rekomendacje

Pierwszą z funkcji omawianych przez Alexis są rekomendacje. Po pierwsze, algorytm LinkedIna w wynikach wyszukiwania chętniej pokazuje osoby, które otrzymały od kogoś rekomendacje, dlatego – jak zaznacza autorka – warto o nie prosić. Po drugie, tekst w sekcji z rekomendacjami jest o ok. 50 proc. dłuższy niż w każdym innym miejscu na profilu. Różnicę tę widać jeszcze bardziej, kiedy korzysta się z mobilnej wersji serwisu. Alexis zaznacza, że z wizualnego punktu widzenia wynikającego z konstrukcji portalu, internauci zwracają większą uwagę na tę część profilu. Po trzecie, polecenia mają znaczenie. „Referencje działają” – zapewnia autorka tekstu. W przypadku LinkedIna widoczna jest data dodania rekomendacji, a także rodzaj relacji między osobą, która ją dostała i tą, która jej udzieliła, co zwiększa wiarygodność – czytamy.

Alexis zauważa, że problemem w przypadku rekomendacji jest to, że znajdują się one w dość odległym miejscu profilu. Autorka zachęca więc do ponownego wykorzystania otrzymanych rekomendacji i dodania ich np. w sekcji z podsumowaniem. Można umieścić tam np. wybrane fragmenty otrzymanych rekomendacji w formie tekstowej. Kolejnym rozwiązaniem jest stworzenie prostej grafiki z cytatami i zamieszczenie jej albo w sekcji z podsumowaniem, albo z doświadczeniem – wymienia ekspertka.

Wiadomości głosowe

Zdaniem Alexis, kolejną funkcją, na którą warto zwrócić uwagę, są wiadomości głosowe. Autorka wskazuje na kilka zalet tego rozwiązania.

Po pierwsze, wysyłanie wiadomości głosowych jest szybsze niż pisanie na klawiaturze. Po drugie, jest to bardziej osobista forma kontaktu, co przekłada się na autentyczność i pomaga się wyróżnić. Po trzecie, zdaniem Alexis, wiadomości głosowe są też bardziej skuteczne w przypadku ponownego nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami.

Autorka zwraca jednak uwagę, że opcja wiadomości głosowych jest dostępna tylko w aplikacji mobilnej.

Funkcja Find Nearby

„Jedną z moich ulubionych opcji jako mówcy do pokazywania publiczności podczas wystąpień jest Find Nearby” – pisze Alexis. Autorka zaznacza, że jest ona przydatna np. dla organizatorów wydarzeń czy prelegentów, którzy mogą zachęcić uczestników do włączenia tej opcji, co może ułatwiać nawiązanie kontaktu z zebranymi osobami.

Czytaj więcej: LinkedIn testuje funkcję, która pozwoli nawiązać kontakt z osobami, które są w pobliżu

(pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj