W 2019 roku Instagram spotka się z jeszcze większym zainteresowaniem marketingowców i będzie wzrastać liczba firm, które będą chciały wykorzystać tę szybko rozwijającą się platformę społecznościową w swoich działaniach – przewiduje socialmediatoday.com. Jose Angelo Gallegos, autor tekstu, prezentuje pięć sposobów komunikacji w tym portalu społecznościowym, które jego zdaniem warto wypróbować w rozpoczynającym się roku.
1. Wykorzystywanie treści tworzonych przez użytkowników
Gallegos zauważa, że posługiwanie się przez marki contentem tworzonym przez osoby korzystające z Instagrama stwarza poczucie zaangażowania. Dzięki temu firmy przestają być dla odbiorców bezosobowe i sprawiają, że ich publiczność staje się „częścią marki” – twierdzi autor tekstu i wskazuje, że Instagram to jedna z platform, gdzie najłatwiej jest wykorzystywać content generowany przez użytkowników. Należy jednak pamiętać, aby uzyskać zgodę od autora danej treści – przypomina Gallegos.
Źródło: instagram.com/_itsbeautifulhere
2. Odświeżanie „oldschoolowych” rozwiązań dzięki funkcji Nametag
Autor zauważa, że coraz więcej narzędzi wykorzystywanych przez „starą szkołę biznesu” staje się już przeszłością. Chodzi m.in. o faksy czy telefony stacjonarne. Jednak wizytówki – nawet w cyfrowym świecie – wciąż odgrywają dużą rolę – czytamy. Ich odpowiednikiem jest stworzona przez Instagram funkcja Nametag. Użytkownicy mogą personalizować projekty swoich instagramowych wizytówek, a nawet wydrukować je i wykorzystywać jako tradycyjne wizytówki.
Czytaj więcej: Jak wykorzystać Nametag na Instagramie, by pozyskać obserwatorów
3. Prowadzenie relacji na żywo z udziałem influencerów
Gallegos pisze, że nikt tak nie dodaje marce wiarygodności jak popularny influencer. Zwraca też uwagę na dużą popularność filmów transmitowanych na żywo. „Połącz relację live z »osobowością« z Twojej branży, a będziesz zwycięzcą” – sugeruje autor tekstu. Podkreśla jednak, że warto dać influencerowi pewną swobodę we współpracy. „To nie jest tradycyjny marketing i nie obowiązują tu sztywne granice” – uzasadnia.
4. Zwiększanie zaangażowania dzięki poklatkowym filmom
Autor tekstu twierdzi, że wideo poklatkowe może być świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania odbiorców. Choć – jak zauważa – stworzenie tego typu treści wymaga czasu, to takie materiały mogą dodać element zabawy i tym samym przyciągnąć uwagę odbiorców. „85 proc. osób ogląda wideo w mediach społecznościowych bez dźwięku, a filmy poklatkowe stają się coraz ważniejsze w przekazywaniu informacji” – wyjaśnia Gallegos.
5. Wykorzystywanie podcastów
Autor wskazuje na zwiększającą się popularność podcastów. „W dzisiejszych czasach każdy ma na swoim koncie już chociaż jeden, nawet Twój kot” – pisze Gallegos i podpowiada, że warto spróbować tworzenia wizualnych podcastów na Instagramie. Proponuje, by wykorzystać do tego platformę IGTV. „Marki mogą wykorzystywać IGTV na swoją korzyść, udostępniając odbiorcom fragment podcastu lub prezentując tam cały materiał podczas transmisji na żywo. Tak czy inaczej, to pomaga w tworzeniu i zapewanianiu widzom różnych sposobów konsumowania treści” – wskazuje Gallegos. (pp)