Trendy w PR-ze zawsze idą w parze z trendami dotyczącymi mediów. Jednym z najważniejszych czynników, który trzeba wziąć pod uwagę jest dystrybucja treści. Liczy się to, gdzie i jak publikujący dzielą się swoimi artykułami, a także w jaki sposób odbiorcy je odnajdują – informuje PR Daily.
1. Asystenci głosowi rosną w siłę
Jak podaje źródło, szacuje się, że 37 proc. mieszkańców Stanów Zjednoczonych do końca tego roku będzie posiadało asystenta głosowego. Alexa, Google i Siri stają się coraz powszechniej używanymi narzędziami do pozyskiwania informacji. Obecnie wiele firm przygotowuje się do wdrożenia rozwiązań technicznych przystosowanych do obsługiwania Amazon Echo. Z kolei Google pozwala na wyszukiwanie newsów po wypowiadaniu haseł. Zwiększa się liczba tych firm, które zaczynają tworzyć własne narzędzia dla głosowych asystentów.
2. Zmiany na Facebooku spowodowały tworzenie nowych strategii
Na początku 2018 roku Mark Zuckerberg poinformował, że Facebook będzie traktować priorytetowo treści udostępniane przez rodzinę i znajomych na niekorzyść tych publikowanych przez organizacje i marki. Dodał, że portal będzie zwracał również większą uwagę niż dotychczas na lokalne newsy. Coraz więcej publikujących myśli o dywersyfikowaniu ruchu na stronie, co zmusza do tworzenia nowych strategii.
Czytaj więcej: Zmiany w algorytmie Facebooka. Dla PR-owców wyzwanie, ale też szansa na odejście od schematu
3. Powiadomienia powinny być bardziej zachęcające
Obecnie wydawcy eksperymentują z dodawaniem powiadomień do urządzeń mobilnych. Jak pisze autor Mike Lizun, The Wall Street Journal pozwala użytkownikom aplikacji na obserwowanie dziewięciu tematów, zamiast jak to było dotychczas – trzech. The Guardian testuje różne czcionki i style. Wszystkie te zabiegi mają na celu zwrócenie uwagi odbiorcy, a co za tym idzie – zachęcenie, by zapoznał się z jak największą ilością treści. Jeżeli użytkownik pobrał aplikację i nie wyłączył powiadomień, jest to informacja, że jest konkretnymi materiałami zainteresowany.
4. Twitter i LinkedIn napędzają ruch
Ponieważ Facebook zrobił krok do tyłu w promowaniu newsów, Twitter i LinkedIn starają się wypełnić tę pustkę. Po zwiększeniu liczby znaków w jednym tweecie ze 140 do 280 – dwa razy więcej jest też polubień i retweetów. Zmiany zaszły również na LinkedInie, gdzie Forbes zyskał lwią część zainteresowania z ponad dwudziestoma milionami interakcji.
5. Newslettery wysyłane drogą mailową nabierają znaczenia
The New York Times ma ponad 13 milionów subskrybentów przy 50 newsletterach. The Washington Post dodał dwa – jeden o bezpieczeństwie w internecie, natomiast drugi o technologii. Odpowiednie targetowanie publikacji z właściwie przygotowanym biuletynem może podnieść wyszukiwalność strony i zachęcić odbiorców do zapoznania się z treścią.
6. Wideo zachęca jak zawsze
Wideo wciąż jest potęgą. Consumer Electronics Show pokazało, że wpływowe media takie jak CNET i Digital Trends stworzyły studia, które mają sprostać najnowszym technologiom. Wiadomości transmitowane na żywo docierają codziennie do milionów odbiorców. Wielu wydawców zauważa tę tendencję i zaczyna skupiać się na tworzeniu atrakcyjnych treści wizualnych, wykorzystując transmisje na żywo czy filmy w mediach społecznościowych.
Mike Lizun – Senior Vice President of Public Relations at Gregory FCA, pracuje dla klientów korzystających z cyfrowych narzędzi do prowadzenia narracji, treści, technologii czy relacji z mediami.
(mf)