55 proc. polskich internautów chętnie korzysta z wiedzy zdobytej w słuchanych przez siebie podcastach – wynika z drugiej części badania Grupy Eurozet „Słuchacz podcastów w Polsce 2022”.
Czytaj więcej: Reklamy w podcastach nie przeszkadzają słuchaczom
Spośród nich 61 proc. badanych zdobytą w podcastach wiedzę wykorzystuje w rozmowie, a 46 proc. wdraża ją w życiu codziennym. Z kolei 37 proc. internautów zachęca innych do wysłuchania podcastu, a 26 proc. wykorzystuje zdobyte informacje w wykonywanej przez siebie pracy.
„Słuchacze podcastów to świadomi konsumenci, którzy chcą się rozwijać i aktywnie szukają wiedzy na interesujące ich tematy. Z analizy naszego badania płyną istotne informacje dotyczące stylu życia i zainteresowań tej grupy, które są szczególnie ważne z punktu widzenia reklamodawców” – komentuje wnioski Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. statystyki i raportowania Grupy Eurozet.
Z badania wynika również, że 74 proc. słuchaczy podcastów lubi zdobywać nowe doświadczenia, 70 proc. interesuje się zdrowiem, a 67 proc. lubi podróże i poznawanie nowych kultur.
Zainteresowanie nowymi technologiami wykazuje 56 proc. badanych, a 55 proc. chce poszerzać wiedzę w zakresie inwestycji i posiada własne oszczędności w tym celu.
Natomiast 37 proc. słuchaczy wskazało, że chce wyposażyć dom w sprzęty najnowszej technologii. (zd)
O badaniu:
Badanie „Słuchacz podcastów w Polsce” na zlecenie Grupy Eurozet zrealizowało Publicis Groupe, w listopadzie 2022 roku metodą CAWI. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8305.