poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAdam Kaliszewski o spocie Zgazu Tanoga: oby tak dalej, Krajowa Rado!

Adam Kaliszewski o spocie Zgazu Tanoga: oby tak dalej, Krajowa Rado!

Do tej pory kampanie poświęcone bezpieczeństwu ruchu drogowego dzieliły się na dwie zasadnicze kategorie – albo było dydaktycznie i nudno, albo mniej lub bardziej szokująco. W pierwszym przypadku w najlepszym razie kończyło się na obśmianiu, w drugim… chyba większość potencjalnych odbiorców przestała już być wrażliwa na spoty, w których dziecko wypada przez przednią szybę, kierowca literalnie traci głowę, a pieszy przelatuje, koziołkując, wysoko nad samochodem.

Tymczasem Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w ramach akcji „Włącz myślenie”, włączyła też myślenie o tym, jak zaintrygować i w jaki sposób w atrakcyjnej i pozytywnej formie „sprzedać” młodym kierowcom przekazy dotyczące dobrych nawyków na drodze. Ponad milion wyświetleń facebookowego video w zaledwie tydzień, dziesiątki tysięcy udostępnień, kolejne tysiące odsłon na YouTube, wejście do programów informacyjnych z szerszymi materiałami – można mówić o sporym sukcesie – zarówno viralowym, jak i czysto komunikacyjnym.

Recepta? Nawiązanie do klasycznych wzorców (Jestem pewien, że „Karate Kid” przemawia nie tylko do pokolenia obecnych 30-latków, zresztą kilka lat temu doczekał się przecież remake’u), nieco slapstickowe osadzenie postaci azjatyckiego mistrza w polskich realiach (kapitalne sceny „treningu” na działce), ale wreszcie pomysłowe zestawienie „sportowej” w złym rozumieniu jazdy samochodem – łączącej brawurę i wszystkie możliwe złe nawyki – z najważniejszymi zasadami filozofii wschodnich sztuk walki. Być może nie każdy będzie chciał po obejrzeniu tego klipu zdobyć czarny pas jazdy defensywnej, ale bez wątpienia materiał nie tylko zachęca do obejrzenia, uśmiechu i udostępnienia dalej, ale też przekazuje w nieagresywny sposób (!) bardzo ważne przekazy. Oraz smakowita i krzepiąca końcówka, w której mistrz Zgazu Tanoga łapie kolejną „podwózkę”. Jak dla mnie jedna z najlepszych kampanii społecznych, jakie widziałem w ostatnim czasie, oby tak dalej, Krajowa Rado!

Adam Kaliszewski, Head of Digital Practice, Solski Burson-Marsteller

Czytaj też:

Dobrze skrojony storytelling, czyli specjaliści o nowej kampanii z mistrzem Tanogą

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj