W listopadzie 2022 roku rozpoczęła się kampania społeczna Adidasa, „With Woman We Run”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem molestowania, zarówno fizycznego, jak i słownego, kobiet uprawiających sport. Autorzy kampanii chcą również, aby „bieganie stało się bezpieczne dla wszystkich”.
Hasło przewodnie kampanii to „Biegam z jedną słuchawką”. Jest to bezpośrednie nawiązanie do strachu i niepewności, jakie towarzyszy kobietom podczas treningów.
„Jesienią i zimą, kiedy szybko robi się ciemno, kobiety zmieniają swoje zachowanie podczas biegania ponieważ boją się biegać same. Biegają w grupach, dają znać swoim znajomym – kiedy i gdzie biegają lub po prostu ograniczają swoją aktywność fizyczną. Odpowiadając na te problemy, marka adidas chce nagłośnić temat i zwrócić uwagę – przede wszystkim mężczyzn – na to, że próba kontaktu lub uwaga, która im wydaje się błahą zaczepką, dla kogoś może być źródłem strachu czy wstydu” – wyjaśnia Martyna Wiśniewska, Brand Manager Sport firmy Adidas.
Działania kampanii obejmują zorganizowane przez Adidasa „Lights Runs”, treningi biegowe, które odbędą się w listopadzie i grudniu. Treningi odbędą się w Warszawie, Trójmieście oraz Poznaniu, a po nich będzie można podpisać projekt budżetu partycypacyjnego, dzięki któremu popularne trasy biegowe zostaną oświetlone i staną się bezpieczniejsze.
Ponadto, w Adidas Sports Base Warsaw odbędą się bezpłatne warsztaty L’Oreal Paris StandUp z samoobrony, które poprowadzi Justyna Grzymała, certyfikowana trenerka z Fundacji Centrum Praw Kobiet.
Oprócz tego marka Adidas stworzyła we współpracy ze Spotify playlistę „With Woman We Run”, na której znaleźć można muzykę do biegania, a także historie kobiet, które doświadczyły przemocy podczas treningów.
Patronami kampanii są Centrum Praw Kobiet, Feminoteka oraz Stowarzyszenie Kongres Kobiet.
Za działania PR odpowiada Hill+Knowlton Strategies. (zd)