12 lutego 2024 roku ruszyła globalna kampania marki sportowej Adidas „You Got This!”. Projekt ma na celu pokazanie, jak profesjonaliści i amatorzy mogą zapanować nad presją i czerpać satysfakcję z uprawianego sportu.
W ramach kampanii powstał spot, w którym są przywołane historie ambasadorów marki, m.in. Jude’a Bellinghama, strzelającego do bramki w meczu Ligi Mistrzów w Real Madryt, i niemieckiej gimnastyczki Emmy Malewski, podczas Mistrzostw Niemiec w 2022 roku. W filmie pojawili się również futbolista Patrick Mahomes, piłkarka Trinity Rodman, piłkarz Lionel Messi, kolumbijska piłkarka Linda Caicedo, piłkarz angielskiej reprezentacji i Realu Madryt Jude Bellingham, amerykański koszykarz Anthony Edwards, indyjski krykiecista Rohit Sharma i nowozelandzka reprezentacja rugby. W tle filmu został użyty utwór „Under Pressure” zespołu Queen i Davida Bowiego, który podkreśla przekaz kampanii. Spot będzie wyświetlany w social mediach marki.
Źródło: youtube.com/@adidas
Adidas przygotował również projekt badawczy wraz z konsumentami z całego świata, zawodowymi atletami i amatorami oraz neurobiologami z zespołu Neuro11, działającego przy Uniwersytecie w Bonn. Badanie miało na celu wykazanie, dlaczego presja utrudnia grę, i dostarczenie wskazówek, jak sportowcy mogą mierzyć się z takimi emocjami. Okazało się, że stopień odczuwania presji nie zależy od kompetencji sportowca w danej dyscyplinie. Zarówno początkujący, jak i zawodowcy, doświadczają zbliżony poziom presji w kluczowych momentach sportowych. Z wynikami badania można zapoznać się tutaj. W efekcie powstała baza danych i inspiracji ujętych w historiach atletów, którzy są ambasadorami marki, oraz zostały opracowane poradniki we współpracy z Neuro11.
Pierwsza część kampanii jest zaplanowana do końca maja 2024 roku. Projekt będzie kontynuowany do jesieni. (af)