Najnowsza kampania Adidasa z okazji Pride Month 2023 spotkała się z falą krytyki po zaprezentowaniu przez markę kolekcji damskich strojów kąpielowych – informuje independent.co.uk.
Jak czytamy, kolekcja o tytule „Let Love Be Your Legacy” przedstawia mężczyzn w damskich kostiumach kąpielowych zaprojektowanych przez queerowego projektanta Richa Mnisi i ma być „symbolem samoakceptacji i poparcia dla osób LGBTQIA+”, jak w oświadczeniu powiedział Mnisi.
Kolekcja powstała we współpracy z oganizacją non-profit Athlete Ally, która koncentruje się na zwalczaniu homofobii i transfobii w sporcie, jednak mimo to sesja zdjęciowa z kampanii została skrytykowana przez wielu internautów – zauważa źródło.
Była zawodniczka NCAA w pływaniu kobiet, Riley Gaines, napisała na Twitterze: „Nie rozumiem, dlaczego firmy to sobie robią. Mogli przynajmniej napisać, że strój jest unisex, ale tego nie zrobili, ponieważ chodzi o wymazywanie kobiet”.
„My, kobiety, nie damy się wymazać! Przestańcie próbować zastąpić nas męskimi modelami! Ciężko walczyłyśmy, aby nas usłyszano!” – napisała na Twitterze inna użytkowniczka.