piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAgencja Roberta Lewandowskiego otrzymała 250 tys. z budżetu CPK. Wiadomo, na co...

Agencja Roberta Lewandowskiego otrzymała 250 tys. z budżetu CPK. Wiadomo, na co przeznaczono pieniądze

Część budżetu przeznaczonego na promocję Centralnego Portu Komunikacyjnego trafiła do agencji Stor9, której właścicielem jest Robert Lewandowski – podaje sport.interia.pl. Informacje te przekazał Marcin Horała, były pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, podczas rozmowy z Robertem Mazurkiem w RMF FM. Jak donosi źródło, prezeska firmy Anna Zielińska wyjaśniła, na co dokładnie wydano 250 tys. zł. 

Horała w Porannej Rozmowie w RMF FM z Robertem Mazurkiem został zapytany o powód wydania 250 tys. zł z budżetu CPK, jednego z flagowych projektów rządu PiS, w firmie Lewandowskiego. Były pełnomocnik w odpowiedzi przekazał, że pieniądze te zostały przeznaczone „na informowanie i promowanie tej inwestycji”, czyli „największego procesu inwestycyjnego w Polsce”. Dodał także, że „wszystko było zgodnie z prawem zamówień publicznych” – pisze rmf24.pl. 

Jak donosi sport.interia.pl, głos w sprawie zabrała także Anna Zielińska, prezeska Stor9. W rozmowie z portalem przekazała, że zaproszenie na przetarg zostało odebrane w kwietniu 2023 roku. CEO agencji poinformowała również, że był to jeden z ponad 300 projektów, które firma zrealizowała dla ponad 60 klientów w 2023 roku, a jego budżet stanowił około 1 proc. przychodów Stor9 w rzeczonym roku. 

„Wartość kontraktu tj. 250 tys. zł to w przeważającej części środki przeznaczone na wynagrodzenia sześciu influencerów (różne w zależności od wielkości kanałów) oraz kampanię mediową polegająca na dodatkowym wsparciu ich materiałów na platformach społecznościowych, gdzie pojawiły się materiały. Wynagrodzenie agencji miało charakter prowizyjny w ramach całościowej kwoty zlecenia, co jest standardową praktyką rynkową” – powiedziała Zielińska.

Prezeska wspomniała, że złożono ofertę, która „okazała się spełniać wszystkie najważniejsze warunki przetargu (dobór influencerów oraz wycena świadczeń)”. Jak dodała Zielińska, „w ramach kampanii przeprowadzili działania z sześcioma twórcami, w okresie od września do końca grudnia 2023 roku”. 

„Znacząca większość publikacji przypadła na okres listopad/grudzień 2023 roku. Wszystkie materiały w momencie publikacji zostały oznaczone jako współprace reklamowe zgodnie z rekomendacjami wydanymi przez UOKiK. Kampania, którą zrealizowaliśmy, była częścią szerokiej akcji promocyjnej, o której przeprowadzeniu spółka CPK publicznie informowała” – podkreśliła CEO agencji. 

Według źródła, przedmiotem kampanii miały być publikacje na kanałach sześciu wyselekcjonowanych influencerów, którzy są związani z tematyką z różnych obszarów mających związek z CPK, m.in. kwestiami gospodarczymi, ekologią czy podróżami. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj