czwartek, 5 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościAktualizacje i nowe narzędzia dla twórców od YouTube'a

Aktualizacje i nowe narzędzia dla twórców od YouTube’a

YouTube ogłosił kilka nowych aktualizacji. Dotyczą one m.in. Shorts, nowych opcji tworzenia postów czy możliwości zarabiania przez twórców w panelu BrandConnect. O nowościach poinformowano w filmie opublikowanym na kanale Creator Insider.

YouTube przekazał, że zapowiadana w październiku zmiana dotycząca długości Shortsów została w pełni wprowadzona i wszystkie publikowane teraz filmy trwające krócej niż trzy minuty są automatycznie przenoszone do zakładki Shorts. Zmiana była stopniowo wdrażana w każdym regionie.

Platforma podpowiada jednak, że jeśli użytkownik nie chce, aby jego film został sklasyfikowany jako Shorts, wystarczy, że prześle go w odpowiednim formacie. YouTube podpowiada, że bezpieczne proporcje to np. 16×9.

Ponadto YouTube ułatwia teraz przesyłanie filmów stworzonych poza platformą, pozwalając twórcom na korzystanie z narzędzi z zakładki Shorts do modyfikowania treści nagranych zewnętrznie. Ma to wpłynąć na jeszcze większą liczbę filmów w tym formacie publikowanych w serwisie.

„Teraz, gdy twórca wstawi na YouTube film z innej aplikacji, będzie miał bezpośredni dostęp do narzędzi tworzenia Shorts. Oznacza to, że będzie mógł swobodnie przycinać, edytować i ulepszać swoje wideo przed publikacją, tak jak podczas tworzenia filmów bezpośrednio w aplikacji YouTube. Opcja będzie dostępna zarówno na systemach Android, jak i iOS” – przekazano w filmie opublikowanym na kanale Creator Insider.

YouTube wprowadza również nową opcję w tworzeniu quizów, które użytkownicy mogą publikować jako posty. Twórcy mogą teraz dodawać obrazy do swoich quizowych pytań. Ma to wpłynąć na zwiększenie atrakcyjności tego formatu i zaangażowanie społeczności. Pojawiła się też możliwość dodawania odpowiedzi wielokrotnego wyboru.

Źródło: youtube/creatorinsider

Aktualizacje objęły również tworzenie postów na platformie. YouTube zdecydował się na udostępnienie nowych opcji stylu tekstu w edytorze. Ponadto platforma udostępnia teraz zakładkę Dream Screen, która ma umożliwić twórcom generowanie nowych obrazów na podstawie dodanego przez nich monitu z wykorzystaniem narzędzi AI. Zakładka będzie początkowo dostępna tylko dla twórców w USA, Kanadzie, Nowej Zelandii i Australii. W przyszłości opcja ma zostać jednak rozszerzona.

YouTube aktualizuje również panel BrandConnect, który ma ułatwiać nawiązywanie współprac reklamowych na platformie.

Źródło: youtube/creatorinsider

Zakładka informuje twórców o potencjalnych możliwościach nawiązania współpracy i umożliwia im przedstawianie markom swoich propozycji. Teraz dostęp do BrandConnect będzie jeszcze prostszy, ponieważ panel będzie dostępny z poziomu YouTube Studio.

(kn)

Źródło: youtube.com/creatorinsider, BrandConnect Updates, Images to Quiz Posts on Android, Transform & DreamScreen for Posts & MORE!, 26.11.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj