wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościBajka bez dobrego zakończenia. Nowa kampania Alzheimer's Research UK

Bajka bez dobrego zakończenia. Nowa kampania Alzheimer’s Research UK

Pod koniec września 2023 roku ruszyła kampania brytyjskiej organizacji charytatywnej Alzheimer’s Research UK, która ma nakłonić obywateli Wielkiej Brytanii do wsparcia opracowania leku na demencję. Akcja ma też na celu uświadomienie, jakie skutki wiążą się z demencją. Alzheimer’s Research UK podało bowiem, że mniej niż połowa (49 proc.) Brytyjczyków potrafi wymienić utratę pamięci jako objaw demencji, a ponad jedna piąta (22 proc.) twierdzi, że nie ma pojęcia, jak ta choroba wpływa na ludzi.

Głównym elementem kampanii jest film animowany, nawiązujący do bajek Disneya. Jego bohaterem jest książę, który zaczyna zmagać się z demencją. W pewnym momencie animowane wideo zmienia się w realistyczną scenę.

Film ma podkreślić znaczenie misji Alzheimer Research UK mającej na celu znalezienie lekarstwa i zaapelować do brytyjskiej opinii publicznej o zaangażowanie się w badania.

Spot został wyemitowany po raz pierwszy 21 września 2023, czyli w Światowy Dzień Choroby Alzheimera. Wersja pełnometrażowa, która trwa dwie minuty, jest wyświetlana w wybranych blokach reklamowych, a także w kinach w całym kraju. Dodatkowe skrócone wersje, które trwają 30 i 10 sekund, są emitowane w telewizji i mediach społecznościowych do 1 listopada. 

Jak podaje organizacja, osoby cierpiące na demencję mogą doświadczać wielu niepokojących objawów, w tym utraty pamięci, zmian osobowości, utraty zdolności komunikowania się, halucynacji, nietrzymania moczu i potrzeby wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności, takich jak jedzenie, kąpiel i ubieranie się.

Podczas gdy sukcesywnie wprowadzono nowe leki na Alzheimera – lecanemab i donanemab, organizacja charytatywna podkreśla, że zwiększenie świadomości społeczeństwa ma kluczowe znaczenie dla przyspieszenia postępu. „Na horyzoncie pojawiają się nowe metody leczenia, wciąż potrzeba znacznie więcej pracy, aby uchronić ludzi przed demencją” – powiedziała Hilary Evans, dyrektor naczelna Alzheimer’s Research UK.

 

Spot został opracowany we współpracy z agencją kreatywną Above & Beyond. Kampanię wspiera również zdobywczyni Oscara Olivia Colman, która podkłada głos w filmie. 

Organizacja charytatywna opublikowała również dodatkowy film, który pokazuje wpływ demencji na życie starszego małżeństwa oraz ich starania, by pozostać w stałym kontakcie.

(af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj