niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościAmazon najcenniejszą, a Ferrari najsilniejszą marką świata

Amazon najcenniejszą, a Ferrari najsilniejszą marką świata

W najnowszym zestawieniu „Brand Finance Global 500”, podobnie jak rok temu, liderem wsród najcenniejszych marek świata został Amazon. Drugie i trzecie miejsce zajęły Apple i Google. Wyniki tegorocznej edycji raportu przygotowywanego co roku przez firmę doradczą Brand Finance ogłoszono 22 stycznia 2019 roku podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos w Szwajcarii. Prezentuje on 500 najcenniejszych marek na świecie ze wszystkich sektorów i państw.

Wartość marki Amazon oszacowano na 187 905 mln dol. To wzrost o 24,6 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Apple, które znalazło się na drugiej pozycji, wyceniono na 153 634 mln dol. (wzrost o 5 proc.), a wartość trzeciego w zestawieniu Google’a oszacowano na 142 755 mln dol. (wzrost o 18,1 proc.).

W pierwszej dziesiątce najcenniejszych marek świata znalazły się jeszcze kolejno: Microsoft, Samsung, AT&T, Facebook, ICBC, Verizon i China Construction Bank.

Wśród marek, które znalazły się w czołowej dziesiątce, największy wzrost wartości odnotował Microsoft, który wyceniono na 119 595 mln dol. To o 47,4 proc. lepszy wynik niż rok temu.

Raport „Brand Finance Global 500” uwzględnia nie tylko najbardziej wartościowe marki, ale też te najsilniejsze. Jak czytamy, siłę marki oceniano w oparciu o jej działania marketingowe, postrzeganie wśród różnych grup interesariuszy i wyniki biznesowe. Tutaj liderem zostało Ferrari, które według obliczeń ekspertów Brand Finance uzyskało 94,8 punktów na 100 możliwych.

„Jako wiodący na świecie producent samochodów luksusowych, Ferrari nie ma sobie równych pod względem rozpoznawalności marki i jednocześnie podtrzymuje perfekcję w zakresie designu i innowacji. Przedstawiające wierzgającego ogiera logo jest perfekcyjnym symbolem siły marki i jej energii, jaką wkłada w pracę nad nowymi modelami i działalność wychodzącą poza przemysł motoryzacyjny” – powiedział David Haigh, CEO Brand Finance.

Cały raport można znaleźć na stronie. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj