Arcymistrz szachowy Jan-Krzysztof Duda został ambasadorem marki Lenovo. Szachista będzie korzystał z mobilnej stacji roboczej ThinkPad P1 3. generacji podczas treningów oraz przygotowań do rozgrywek i turniejów, co ma umożliwić mu skuteczniejsze przygotowanie się do rywalizacji w zawodach. Jak wyjaśnia Angelika Jeżewska, Brand Manager Lenovo, ambasador pojawi się także na wydarzeniach marki, kiedy będzie to możliwe – ma to być dopasowane go jego kalendarza sportowego.
Nowy ambasador korzysta ze sprzętu marki od lat, więc propozycja „bardziej strategicznej współpracy stała się sprawą naturalną i korzystną dla obydwu stron”. „Najlepsi szachiści świata są bardzo wymagającymi odbiorcami technologii, która ma ogromny wpływ na ich wyniki, dlatego Lenovo planuje wspieranie rozwoju kariery najlepszego szachisty w kraju w zakresie pełnej gamy naszych produktów także z obszaru zaawansowanego przetwarzania danych” – komentuje dla PRoto.pl Jeżewska.
Jak mówi Brand Managerka, najlepszą promocją dla marki „będą wyniki naszego arcymistrza”. Lenovo zakłada, że współpraca będzie długoterminowa.
„Nowoczesna technologia na dobre odmieniła oblicze szachów. Gracze mają wręcz nieograniczony dostęp do bazy informacji oraz silników szachowych, których algorytmy mogą przetworzyć nawet pół miliarda partii szachowych podczas jednej sesji. Co nie uległo zmianie, to ogromna rola przygotowania umysłu do każdej rozgrywki, a tym samym analitycznego, kreatywnego podejścia do gry. Dlatego trenuję nawet do 6-7 godzin dziennie przed ekranem czy to analizując partie szachowe, czy tocząc pojedynki przed komputerem. Trenuję przed turniejami, będąc w podróży, a na zawodach w pokojach hotelowych – dlatego mój komputer musi być zawsze dostępny na wyciągnięcie ręki oraz gwarantować bezawaryjność” – mówi Jan-Krzysztof Duda. Dodaje, że taki sprzęt znalazł w ofercie Lenovo. „Mając na uwadze moje pozytywne doświadczenia oraz potrzeby, które spełnia wysoka wydajność i mobilność oferowanych przez nich stacji roboczych, zdecydowałem się na taki wybór i cieszę się, mogąc współpracować z Lenovo w moim dalszym rozwoju” – dodaje arcymistrz szachowy.
Jak dopowiada Jeżewska, ze strony marki „wspieranie tak wybitnego polskiego sportowca pokazuje, że Lenovo aktywnie będzie angażować się w promocję Polski”.
Niedawno ambasadorką marki Lenovo została piosenkarka Natalia Szroeder. (mb)