Michał Matczak, raper znany jako Mata, w czerwcu 2022 roku został ambasadorem marki Adidas Originals. Firma po zeszłorocznej współpracy z artystą przy przy koncercie na warszawskim Lotnisku Bemowo postanowiła „iść tropem wieloletniej tradycji wspierania muzyków, którzy idą pod prąd i inspirują miliony jak Beyonce czy Pharell Williams, i zaprosić Michała do współpracy jako ambasadora marki”.
Matczak jest członkiem grupy Gombao33. Popularny wśród młodych odbiorców muzyk zadebiutował w styczniu 2020 roku albumem „100 dni do matury”, a w 2021 wydał drugi album „Młody Matczak”. Jak przekazuje marka, Mata był pierwszym w historii Polakiem, który znalazł się na liście Billboard 200 Excluding US, a jego płyta już w preorderze pokryła się podwójną platyną. W dniu premiery zdobyła 100 mln odtworzeń, co przełożyło się na diamentowy status płyty w dwa miesiące po oficjalnej dacie wydania. „Młody Matczak” został najpopularniejszym albumem w Polsce w 2021 na Spotify, a artysta stał się najpopularniejszym muzykiem na platformie w Polsce.
Działania marki z ambasadorem zaplanowane zostały na drugą połowę 2022 roku. Raper wspólnie z firmą udowodnią, „że niemożliwe nie istnieje” – czytamy w komunikacie prasowym. Nie zdradzono jeszcze jednak. jakie wspólne działania zostaną zrealizowane. Zapowiedziano jedynie, że ma to być współpraca, „jakiej jeszcze na polskim rynku nie było”.
Wspólne działania Adidas Originals z raperem zapowiadają plakaty, na których znalazło się równanie: „Mata ☺ + adidas = ?????”. (mb)