W lipcu 2022 roku Tomasz Jakubiak – kucharz, youtuber i dziennikarz kulinarny – został ambasadorem sieci handlowej Lewiatan.
Jakubiak jest gospodarzem programów „Jakubiak lokalnie” oraz „Jakubiak Rozgryza”. W międzyczasie związał się z telewizją TVN, gdzie prowadził program „Sztuka Mięsa”, a teraz debiutuje jako członek jury w programie „Masterchef Junior”. Angażuje się w projekty edukacyjne adresowane do dzieci i młodzieży, prowadzi warsztaty i pokazy kulinarne. Jest także autorem książek o tematyce kulinarnej – „Z miłości do lokalności” oraz „Jakubiak lokalnie”.
Wybór Tomasza Jakubiaka na twarz marki nie był przypadkowy – komunikuje sieć. Od lat zajmuje się on promocją kuchni regionalnej. Podobnie jak Lewiatan przekonuje Polaków, że warto sięgać po lokalne produkty i smaki.
„Tomasz Jakubiak w swoich programach i książkach promuje polską kuchnię opartą na lokalnych i łatwo dostępnych produktach. Dlatego naturalnie wspiera wyróżniki naszych sklepów, jakim jest szeroki wybór wysokiej jakości produktów pochodzących od lokalnych dostawców w najbardziej popularnych kategoriach: warzywa, owoce, nabiał, pieczywo czy mięso i wędliny” – powiedział Marcin Poniatowski, dyrektor marketingu i członek zarządu PSH Lewiatan.
Długofalowa współpraca z Tomaszem Jakubiakiem ma podkreślić, że lokalność w Lewiatanie to sposób działania wynikający z wartości i siły lokalnych relacji marki. Od dwóch lat marka realizuje inicjatywę „Wybieram lokalne”, której celem jest pokazywanie, dlaczego warto wybierać produkty z najbliższej okolicy i w ten sposób wspierać lokalnych wytwórców. Ten sposób myślenia jest bliski również nowemu ambasadorowi Lewiatana.
„Cieszę się, że będę miał okazję współpracować z siecią sklepów będących w bliskich relacjach ze swoimi klientami, znających ich potrzeby i oczekiwania. Dla takich konsumentów tworzę moje programy kulinarne i przygotowuję przepisy, proponując im smaczne dania, które można przygotować w prosty sposób z produktów dostępnych w osiedlowych sklepach, takich jak Lewiatan” – mówi Tomasz Jakubiak.
Działania marketingowe związane z kampanią są jeszcze w fazie dopracowywania. Marka w planie ma m.in. przygotowanie filmów na kanały social media oraz akcji skierowanych do klientów i przedsiębiorców sieci. (bs)