Toyota postanowiła zmienić identyfikację wizualną – czytamy na toyota.com w dziale Visual Identity System (VIS). Zmiany obejmują hasło, logo, kolory, typografię i layout. PRoto.pl zostało poinformowane przez polskie biuro prasowe, że zmiany nie obejmą Toyoty w Polsce i w Europie. Rebranding dotyczy jedynie koncernu w Stanach Zjednoczonych.
Hasłem Toyoty jest sformułowanie „Let’s go places” – informuje źródło. Ma ono oddawać istotę marki i radość z niespodziewanych, napotkanych po drodze przygód. Zmiany mają zachowywać stałego ducha firmy, jednocześnie inspirując do „życia pełnią życia”.
Źródło: toyota.com/brandguidelines
Nowe logo zawiera trzy kolory: czerwień, biel i czerń. W podstawowej wersji biały znak jest umieszczony na czerwonym tle, a obok pojawia się czarny napis – podaje irma. Nowy znak ma uprościć i ujednolicić markę, a także zwiększyć rozpoznawalność jej produktów.
Kolorem Toyoty w USA została czerwień. Czytamy, że reprezentuje energię, jest widoczna. Firma prezentuje także trzy dodatkowe kolory: biel używaną zazwyczaj jako tło, czerń stosowaną jako kolor typografii oraz szarość, która może być drugim kolorem czcionki.
Jak czytamy, nowa typografia ma stanowić silny, jednoczący element i pomóc w przekazywaniu spójnego głosu marki w komunikatach prasowych. Firma określa ją jako „przystępną, ludzką i zaawansowaną technicznie”.
Zaprezentowany layout ma jednoczyć elementy identyfikacji wizualnej, zapewniając czytelność i od razu wskazywać na markę – czytamy. Przedstawione zostały trzy wersje dostosowane do różnych typów mediów: druk, digital i reklama zewnętrzna (OOH). (ak)
Zdjęcie główne: toyota.com/brandguidelines