piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAmsterdam rusza z kampanią skierowaną do uciążliwych turystów

Amsterdam rusza z kampanią skierowaną do uciążliwych turystów

Amsterdam pod koniec 2022 roku zapowiedział, że chce zmienić wizerunek i odciąć się od turystów, którzy w mieście „chcą się wyluzować”. Pod koniec marca 2023 roku miasto ruszyło z internetową kampanią „Stay Away”, skierowaną do „uciążliwych turystów, którzy chcą odwiedzić Amsterdam, aby zaszaleć”.

Czytaj więcej: Amsterdam chce zmienić wizerunek

Akcja rozpocznie się w Wielkiej Brytanii. Grupą docelową kampanii są mężczyźni w wieku od 18 do 35 lat. Stolica Holandii zapowiada, że w nadchodzącym roku projekt będzie rozwijany, a działania zostaną rozszerzone na inne kraje, należące do Unii Europejskiej.

Jak się dowiadujemy, turystom, którzy będą wyszukiwać frazy takie jak np. „wieczór kawalerski w Amsterdamie”, „tani hotel w Amsterdamie” i „tour po pubach w Amsterdamie”, zostaną wyświetlone reklamy ostrzegawcze. Będą one pokazywać zagrożenia i konsekwencje zachowań aspołecznych oraz nadużywania narkotyków i alkoholu, takie jak grzywna, aresztowanie, wpis do rejestru karnego, hospitalizacja i uszczerbki na zdrowiu.

Ostrzeżenia o zagrożeniach i możliwych konsekwencjach mają zniechęcić część odwiedzających do przyjazdu do Amsterdamu. Każdego roku miasto odwiedza ok. 20 mln turystów, w tym milion Brytyjczyków – podaje bbc.com.

Sofyan Mbarki, zastępca burmistrz miasta, powiedział, że turyści są oczywiście mile widziani, ale nie ci, którzy źle się zachowują i przeszkadzają innym podróżnym lub mieszkańcom.

Akcja „zniechęcająca” jest jednym z działań, które zostały podjęte przez Radę Miasta i jest częścią programu Visitors Economy Vision 2035.

Krytycy kampanii twierdzą, że tak ukierunkowane działa są dyskryminujące i oparte na szkodliwych stereotypach – podaje bbc.com.

Dodatkowo, w marcu 2023 roku wystartowała również kampania „How to Amsterdam”, skierowana do turystów, którzy już są w mieście. Odwiedzający będą informowani zarówno online, jak i offline o tym, jakie zachowania są dopuszczalne. Informacje będą pojawiać się m.in. w mediach społecznościowych oraz na ekranach w hotelach. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj