W maju 2023 roku Stowarzyszenie Producentów Pieczywa wystartowało z ogólnopolską kampanią pod hasłem „Łączy nas coś dobrego”, która ma na celu promowanie spożywania pieczywa. To druga edycja projektu. Ambasadorem akcji został Polan – osobowość telewizyjna, restaurator, kucharz.
Głównym celem kampanii, podobnie jak w przypadku pierwszej edycji, jest edukowanie konsumentów o właściwościach pieczywa i jego istotnym udziale w codziennej diecie oraz obalanie najpowszechniejszych mitów, które narosły wokół jakości wyrobów piekarniczych dostępnych zaraz po wypieku, m.in. w sieciach handlowych.
Ambasador tej odsłony projektu, Andrzej Polan, przybliży odbiorcom właściwości pieczywa, a także będzie inspirować do eksperymentowania z pieczywem w kuchni i tworzenia na jego bazie nowych przepisów. Pomysły na posiłki będą prezentowane na profilach ambasadora w mediach społecznościowych, a także w kanałach social media akcji i na jej stronie internetowej. W ostatnim z miejsc umieszczono także treści edukacyjne, spot pokazujący proces produkcji pieczywa, a także e-book pt. „Bułka i spółka” do pobrania.
„Współcześni konsumenci zwracają uwagę nie tylko na cenę produktu, a coraz częściej także na jego skład, co jest bardzo dobrym nawykiem. Widać to także w kategorii pieczywa. Uważam, że skład to najważniejszy aspekt świadczący o jakości chleba czy bułek. Warto zatem wiedzieć, że tradycyjne receptury, wcześniej przekazywane z pokolenia na pokolenie, zostały obecnie przeniesione na grunt przemysłowy i pieczywo, które możemy kupić prosto z pieca w pobliskim sklepie, jest równie dobre, jak produkty dostępne w rzemieślniczych piekarniach” – komentuje Andrzej Polan. Jak dodaje, w przestrzeni publicznej funkcjonuje wiele mitów dotyczących pieczywa, które wywołują wątpliwości co do wartości odżywczych danego produktu.
Stowarzyszenie Producentów Pieczywa podkreśla w kampanii, że pieczywo produkowane w technologii do wypieku jest przygotowywane zgodnie z tradycyjnymi recepturami, a dzięki dostępności o różnych porach dnia pozwala ograniczyć marnowanie żywności (wypieka się ilość adekwatną do zapotrzebowania).
Druga edycja kampanii „Łączy nas coś dobrego” prowadzona będzie do końca stycznia 2024 roku. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profili w social mediach oraz działania z zakresu public relations odpowiada 19 Południk. Kampanię digitalową realizuje Value Media. (mb)