„Art branding” to ujęta w formę esejów opowieść o wzajemnych relacjach marketingu i sztuki. Książka pokazuje, jak globalne marki skupiają się wokół wartości, które daje sztuka, i jak sztuka uczy posługiwać się marketingowymi narzędziami. Autorem publikacji jest Igor Gałązkiewicz, ekspert w dziedzinie budowania strategii i tworzenia komunikacji dla instytucji kultury.
„Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu w budowaniu strategii tożsamości marki, nigdy też nie determinowała tak dalece jej wizerunku. Tendencja ta przejawia się, począwszy od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, przez kompleksowe strategie komunikacyjne, aż po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, własnych muzeów i czasowych artystycznych przestrzeni” – mówią wydawcy publikacji. Marki, szczególnie te luksusowe, inwestują w sztukę, widząc w niej komunikacyjny potencjał, dający szereg wartości formujących i spajających ich wizerunek. Art branding jest globalnym zjawiskiem, jedną z ciekawszych tendencji we współczesnej komunikacji, dających możliwość tworzenia pożądanych marek i wyjątkowych produktów.
Książka zawiera przykłady ekspozycji strategii komunikacyjnych ze sztuką w roli głównej.
Książkę wydało wydawnictwo Słowa i Myśli.
Dzisiaj w Warszawie o 18.30 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej odbędzie się także spotkanie z autorem. Wszystkie informacje są dostępne tutaj.
O autorze:
Igor Gałązkiewicz
Ekspert w dziedzinie budowania strategii i tworzenia komunikacji dla instytucji kultury.
Autor wielu artykułów dotyczących art brandingu, architektury i projektowania, publikowanych m.in. na łamach FUTU, Art&Business czy Monitor Magazine. Posiada duże doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu wielu projektów artystycznych. Dzięki jego inicjatywie powstał w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej think tank OperaLab. Jego kompetencje łączą głęboką wiedzę z zakresu sztuki, kultury i marketingu z intuicją i wyczuciem najnowszych tendencji w komunikacji, dając szansę tworzenia wyjątkowych projektów. (mw)