Audi, niemiecki producent samochodów, w listopadzie 2022 roku poinformował o odświeżeniu logo. Charakterystyczny znak marki – cztery pierścienie – poddany został „gruntownemu odmłodzeniu”.
„Nowy, dwuwymiarowy wygląd nadaje pierścieniom nowocześniejszą i jeszcze bardziej graficzną formę, choć ich geometria jest niemal identyczna jak poprzednio” – mówi André Georgi, projektant.
Strateg marki, Frederik Kalisch, podkreśla, że dwuwymiarowe pierścienie zaistniały w Audi już w 2016 roku, po to, by znak graficzny pasował do wykorzystania przez media. Wizją marki jest przeniesienie tożsamości korporacyjnej z obszaru cyfrowego na pojazdy i ujednolicenie identyfikacji we wszystkich modelach. Audi chce, by w przyszłości „cztery pierścienie” wszędzie wyglądały tak samo: w magazynie, na smartfonie, na billboardzie, a także na samochodzie i w jego wnętrzu.
Logo utrzymane jest w barwach czerni i bieli. Jak komunikuje marka, przez optyczne rozjaśnienie znaku biel nadaje pierścieniom płaski wygląd, który wydaje się trójwymiarowy i „jeszcze bardziej premium”.
Audi podkreśla, że nowa identyfikacja wizualna jest do maksimum spójna z designem samego pojazdu i jest zgodna z nowym pozycjonowaniem marki. (bs)