Mathew Sinatro i Jessica Prost, mieszkańcy Kalifornii, oskarżyli firmę Barilla o fałszywą reklamę i wprowadzenie konsumentów w błąd – czytamy na money.pl.
Firma, mająca siedzibę w Illinois, sprzedaje makaron jako „Italy’s #1 Brand of Pasta”, podczas gdy większość produktów produkuje w Iowa oraz Nowym Jorku, używając lokalnie pozyskanych składników.
W oświadczeniu dla CBS MoneyWatch Barilla nazwała pozew Prost i Sinatro bezpodstawnymi roszczeniami i wskazała, że na pudełku makaronu widnieje napis „Made in the USA with USA and imported ingredients” – czytamy.
Firma wniosła o oddalenie sprawy, ale w sędzia odrzucił ten wniosek. Dokumenty sądowe pokazują, że Barilla chciała oddalić sprawę częściowo dlatego, że Prost i Sinatro nie mogli udowodnić, że ponieśli szkodę finansową z powodu zakupu jej makaronu. Zapłacili oni w zeszłym roku 2 dolary za pudełka Barilli w lokalnym sklepie spożywczym, jak wynika z pozwu – pisze źródło. (zd)