Agencja Be Communications wzmacnia kompetencje w zakresie content marketingu. Firma tworzy nowy dział, wyspecjalizowany w tworzeniu treści. Jak mówi, to odpowiedź na zmieniające się potrzeby komunikacyjne klientów.
Z początkiem 2024 roku Be Commmunications zdecydowało się wyodrębnić w strukturze obszar content marketingu w formie osobnej praktyki. Działem pokieruje Joanna Kowalczuk, Head of Strategy and Content Development, związana z firmą od wielu lat.
Agencja robi ukłon w stronę klientów, którzy są zainteresowani głównie usługą tworzenia treści na potrzeby ich własnych kanałów komunikacji.
Do tej pory działania contentmarketingowe były wśród zadań każdego działu agencji, świadczącego usługi dla klientów zgodnie z sektorem ich działalności (m.in. healthcare, consulting, consumer goods). To ma nie ulec zmianie. Dział content marketingu został bowiem zbudowany z osób, które są już związane z agencją i zajmowały się tworzeniem treści. Teraz wśród ich zadań będzie także tworzenie strategii contentmarketingowych czy ofertowanie.
Jak podkreśla Adam Jarosz, CEO Be Communications, potrzeby firm i marek w zakresie komunikacji w sieci oraz mediach społecznościowych podlegają dynamicznym zmianom. „Przy dużym zainteresowaniu content marketingiem chcemy stale trzymać »rękę na pulsie«, aby oferować naszym partnerom adekwatne i najbardziej efektywne rozwiązania, co w szybko zmieniających się warunkach nie jest takie łatwe” – mówi. Wyjaśnia także, że obecne zwiększone zainteresowanie content marketingiem jest efektem zmian, z jakimi muszą się mierzyć marketerzy, dotyczących m.in. algorytmów platform społecznościowych. „W odróżnieniu od social mediów, którymi zarządzają algorytmy, content marketing pozwala firmom na posiadanie i kontrolowanie własnych kanałów komunikacyjnych. To daje większą niezależność i kontrolę nad przekazem marketingowym” – dodaje Jarosz.
Be Communications chce, by jej wyróżnikiem wśród contentmarketingowych firm było doświadczenie w dziedzinie public relations. „Mamy informację zwrotną od klientów, że dzięki kompetencjom zdobytym w PR możemy tworzyć nie tylko angażujące treści budujące pozytywny wizerunek marki, ale rozumiemy także, jak ważna jest analiza danych i trendów, aby dostarczać użytkownikom optymalnie dopasowane, a jeśli potrzeba – ekspercko pogłębione treści” – mówi Joanna Kowalczuk.
Agencja zamierza świadczyć usługi zarówno do dużych, jak i średnich czy małych przedsiębiorstw. (mb)