Agencja ubezpieczeniowa Société de l’assurance automobile du Québec z Kanady wraz ze swoim wieloletnim partnerem – firmą LG2 – w ramach tegorocznej letniej kampanii stworzyła podkładkę pod kufel, w której został umieszczony chip z darmowym biletem na komunikację publiczną.
Gadżet ma za zadanie ułatwić klientom barów w prowincji bezpieczny powrót do domu. Każda osoba posiadająca podkładkę może użyć jej, aby wsiąść do lokalnego autobusu.
Podstawki zostały rozesłane do barów i restauracji w Quebecu razem z cyfrową kampanią OOH w sieciach resto barów i innych miejscach publicznych. Akcja zachęca do korzystania z bezpiecznych rozwiązań po wypiciu alkoholu, takich jak zatrzymanie się u znajomego czy wezwanie taksówki.
Podobną inicjatywę podjęły Włochy, które, chcąc ograniczyć liczbę pijanych kierowców, wprowadziły darmowe taksówki. Informacje na temat projektu można znaleźć tutaj. (ao)