W lutym 2024 roku Big Picture zaprezentowało nową identyfikację wizualną. Za projekt, a także aranżację przestrzeni biura agencji, odpowiada interdyscyplinarna pracownia BOTTEGA URSIC, na czele której stoi designerka Zofia Sobolewska.
Big Picture, agencja oferująca doradztwo PR i public affairs, zmienia identyfikację wizualną po ośmiu latach działalności. Nowy wygląd zyska logo agencji, zmiany obejmą także stronę internetową, linię kreatywną i typografię oraz design szablonów do pracy. Co więcej, nową aranżację zyskało też biuro agencji.
„Big Picture to historia o tym, że biznes można robić z pasją i frajdą, z dbałością o detal. Że może być ciekawiej niż zwyczajnie. I że ci, którzy potrafią opowiadać historie, mogą zmieniać rzeczywistość, mają sprawczość” – podkreślają właścicielki agencji, Hanna Waśko i Helena Korniejew.
Agencja wciąż posługiwać się będzie biało-czarną paletą barw, a do identyfikacji dołączy kolor złoty. W logo posłużono się fontem od studia Schick Toikka z siedzibą w Berlinie i Helsinkach (które odpowiadało m.in. za rebranding magazynu Kinfolk, projekty dla Apple, Esquire, New York Times czy The Museum of Modern Art New York). W identyfikacji pojawiają się także promieniście rozchodzące się linie.
Jak przekazuje agencja, odświeżenie całą komunikacji i graficzne uporządkowanie ma nie tylko cel wizualny, lecz także ma usystematyzować i ułatwić codzienną pracę zespołu.
Hanna Waśko zauważa, że agencja zgodnie z „dobrą szkołą PR” działa zawsze w tle, pierwsze miejsce zajmują bowiem klienci. „Ich duże zróżnicowanie – praca dla liderów bardzo różnych segmentów rynku, organizacji, ale też osób publicznych – narzuca zaś w identyfikacji samej agencji podstawową zasadę: minimalizm” – wyjaśnia założycielka Big Picture. „Z zasady poruszamy się zatem jedynie po biało-czarnej palecie kolorów. Wszystkie nasze działania mają tworzyć i wzbogacać przestrzeń, w której błyszczą inni. Klasyczną, ponadczasową, dającą pole do kreatywności. Dodatkowy złoty kolor, na który czasem sobie pozwalamy, to symbol »touch of excellence« – naszego ciągłego dążenia, żeby robić rzeczy lepiej, ponad standard, w unikalny sposób i tak, by wnosiły korzyść społeczną” – dodaje. „Taki też był brief na naszą nową identyfikację. Potrzebowałyśmy kogoś, kto spojrzy na nasz biznes holistycznie” – wyjaśnia dalej Waśko.
Nowa identyfikacja
Poprzednie logo
Zofia Sobolewska z BOTTEGA URSIC wyjaśnia kolei, że kluczowe w pracy agencji – niezależnie od obszaru, jakim się akurat zajmuje – jest „dobra historia”. „A żeby historię dobrze i przejrzyście opowiedzieć, bezcenne są elementy graficzne porządkujące tekst i opowieść. Dlatego, w minimalistycznej przestrzeni czerni i bieli, w brandingu Big Picture kluczowa, wręcz symboliczna, jest dobra typografia. Wiedzieliśmy, że musimy sięgnąć po krój pisma stworzony przez najlepszych” – wyjaśnia projektantka.
„Biało-czarna paleta kolorów ze złotym dodatkiem stanowi przestrzeń dla wszystkich zgrafizowanych dokumentów. Obok niej pojawiają się wychodzące promieniście od centrum linie, symbolizujące sięganie dalej, patrzenie w szerszej perspektywie” – opisuje Sobolewska.
Elementy nowej identyfikacji wizualnej Big Picture zostały wydrukowane w najstarszej technice drukarskiej, jaką jest letterpress, w pracowni Paper Project.
„Zakochanie w dobrych historiach, ale też firmach, markach, ideach i ludziach, którzy je tworzą, towarzyszy zespołowi Big Picture od zawsze” – mówi Helena Korniejew, współwłaścicielka Big Picture. „Wierzymy, że dzięki mądrej komunikacji, świat może być lepszy, piękniejszy i ciekawszy” – podsumowuje. (mb)